Inlägg från: Anonym (Nina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nina)

    Borglig enkel vigsel

    Ett tips från en som gifte sig enkelt borgerligt i kläder vi hade hemma. 

    MAN ÅNGRAR SIG!! 

    Där och då fattar man att det faktiskt är en stor och viktig dag även om man i början inte tycker det. 

    Jag har ingenting som påminner mig om att jag faktiskt gifte mig den dagen mer än ett vigselbevis i en pärm..  inga ringar, inga särskilda kläder, bilderna vi har därifrån skulle kunna vara från vilken vanlig onsdag som helst vid köksbordet. 

    jag hade velat ha något mer konkret ifrån den dagen.  jag hade velat att den skulle ha NÅGOT skimmer över sig , vad som helst. bara så enkelt som att lägga en riktig makeup eller faktiskt anstränga mig för att ha målat naglarna, köpt en ny bh eller faktiskt köpt den där vita klänningen  på rea för 199 kr.  Vad som helst som hade varit en form av planering hade dugt för mig.  Nu finns det ingenting.  Och det ångrar jag djupt! 

    Vi valde att gifta oss av juridiska skäl och vi trodde att söndagskjolen och sommarkavajen skulle duga just därför men vi fick långnäsa... 

    Man måste inte dämpa ner bröllopet bara för att det ska fylla en funktion juridiskt att vara gift eller bara för att man gifter sig med bara vittnen.  Är det er bröllopsdag så är det! 

    vill du klä upp dig så gör det. Vill du sminka dig så gör det. Vill du ha ringar och blommor så ha det.  För hur det än är kommer det att vara en alldeles speciell dag för resten av era liv. 

    jag ångrar så att vi inte tänkte "bröllop" när vi planerade att gifta oss. Det hade varit kul att få visa fina bilder och ha på väggen och få känna sig fin den dagen. 

Svar på tråden Borglig enkel vigsel