• Lillha­rry
    Äldre 8 Mar 13:23
    4637 visningar
    10 svar
    10
    4637

    Bröllop i augusti 2015

    hej


    Vi ska gifta oss i augusti 2015 och jag vill veta om det är fler?


    Hur ligger ni till i planeringen och hur ska er dag se ut? 
    Jag vill veta allt om eran dag och vad ni har för färgtema, hur många gäster....allt....!! Kyss


    Skulle va kul om man skrev med några som ska gifta sig samtidigt! 


    Mvh linda 

  • Svar på tråden Bröllop i augusti 2015
  • Lillha­rry
    Äldre 8 Mar 20:46
    #3
    Mirred skrev 2015-03-08 14:09:28 följande:

    Det finns redan en grupp för oss "bröllop augusti 2015"


    Ja, men den har hållt på sen 2013 så det är en massa svar, så tänkte att jag ville starta en ny! Om det var okey? 


    Ha det bäst! / Linda

  • Lillha­rry
    Äldre 8 Mar 20:49
    #4
    Brud15 skrev 2015-03-08 16:41:30 följande:

    Hej! Min sambo friade i fredags och vi funderar på ett augustibröllop om kyrka etc är ledigt! Har spånat lite i helgen och jag kan tänka mig att det blir ca 40gäster annars har vi inte planerat nått än! Ni då?


    Men vad roligt, GRATTIS!! 


    Oh ja vi kommer ha den 8/8 och det kommer ca 55-60 gäster, vi hade tänkt som ni ca 40 men sen blev det några till... Svårt att sätta vart gränsen ska gå. 


    När hade ni tänk att skicka ut inbjudan, och vilket sista datum för anmälan är smart tycker du? 


    /LindaSkrattande

  • Lillha­rry
    Äldre 12 Mar 08:46
    #7
    Natasja skrev 2015-03-09 10:33:49 följande:

    Här är en till som ska gifta sig i augusti, närmare bestämt 22/8. Jag friade till min man 5/2, så vi har inte hunnit planera supermycket än, men jag har lagt upp en projektplan med hjälp av en stage-gate-modell, så lite översikt har vi i alla fall 

    Det som är spikat än så länge är vigsellokal, vigselförrättare, "festlokal" (min fars trädgård) och så har vi ordnat partytält o.dyl. Save-the-date-kort skickade vi ut 22/2 och själva inbjudningskorten tänkte vi skicka ut i slutet på maj eller däromkring, men o.s.a. ca 2 veckor efter.

    Det blir 50 personer på bröllopet, oss själva inräknat, om alla bjudna tackar ja. Planen är buffé och rent allmänt ett ganska enkelt bröllop, så budgeten ligger just nu på ca 25.000. Mannen valde lila och grönt som färgtema och jag blev mer än nöjd med det valet 


    Ja låter lite som oss ca 55 gäster och lokal, fotograf, kyrkan två som ska sjunga i kyrkan är fixat!

    Jag har gjort inbjudningarna så dem ska skickas iväg vilken dag som helst :)

    vi har också lila som tema tycker den färgen är jättefin:) men kommer mest ha vitt sen lila detaljer.

    Vad tänkte ni bjuda på för meny??

    //ha de bäst! Linda
  • Lillha­rry
    Äldre 12 Mar 08:47
    #8
    Nightrod skrev 2015-03-09 10:38:59 följande:

    Det är sådana här dubbeltrådar som gör att forumet blir sämre och sämre för varje dag som går, synd för iden är bra med ett bröllopsforum, synd att det inte hålls efter bara


    Mm ska bli kul o gifta sig ????????????????????????
  • Lillha­rry
    Äldre 12 Mar 12:35
    #10
    Nightrod skrev 2015-03-12 09:25:25 följande:

    Ja det skall det.

    Och just därför tycker jag det är synd att folk skapar dubbeltrådar som gör att man inte håller ihop det i en tråd. I detta fall finns det en mycket aktiv tråd som vart igång länge som folk skriver i varje dag, och ändå skapas det en dubbeltråd som heter och är exakt om samma sak. Vilket gör att vissa skriver här medans andra skriver där och man går miste om mycket information och tips som man skulle kunnat ha nytta av.


    Ja vad tråkigt synd att det blir snurrigt för dig att läsa hoppas du får någon ordning på dem!

    //linda
Svar på tråden Bröllop i augusti 2015