• Plätti­s
    Äldre 5 Mar 10:38
    5772 visningar
    14 svar
    14
    5772

    Vilka respektiven SKA man bjuda?

    Min kusin gifte sig när jag och min sambo hade varit ett par i några månader (om ens det). Hon ringde och frågade om jag hade pojkvän och om han i sådana fall ville komma. Det ville han självklart, och jag blev väldigt glad över att han sågs som en del i familjen redan från början. Särskilt eftersom vi faktiskt hållit ihop efter det och gifter oss i juli

    Så våra kusiners respektive bjuder vi även om de varit tillsammans i 20 år eller träffades alldeles nyss. Vi har inte koll på vad alla heter, men det löser man enkelt genom att ringa mostrar och fastrar och be dem berätta! 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Plätti­s
    Äldre 10 Apr 10:24
    #11

    Vi skickade ut våra inbjudningar i veckan, och bara sista veckorna hann det tillkomma fler gäster. Lillasysters pojkvän sedan fyra månader bjöd vi efter att ha funderat ett tag, och han blev jätteglad över inbjudan. 

    Sambons bästa vän ringde jag och frågade om han och tjejen han pratat om ett tag var ett par och om hon ville följa med. Och de tackade ja samma dag inbjudan kom fram Han blev väldigt glad över att vi frågade, och sa att om något skulle hända under tiden fram till bröllopet skulle han stå för våra utgifter för henne. 

    Vi har kuvertavgift för att täcka en del av kostnaderna för middagen, så att det kommer några fler gäster än vad vi från början hade tänkt kommer inte att ruinera oss. Det kostar lite extra, ja, men att gästerna inte sitter och smsar med sina respektive utan får vara där och ha trevligt med oss (och varandra) är värt det. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vilka respektiven SKA man bjuda?