• Plätti­s
    Äldre 24 Feb 12:43
    7720 visningar
    29 svar
    29
    7720

    resa vilka överpriser!

    Det är dyrt att resa, och från norra landsänden blir det ännu dyrare. (Till exempel är det lika långt från Umeå till Malmö som det är från Malmö till Medelhavet.) 

    Att boka för 30 personer på en gång kan man inte göra via internet, det verkar vara 9-10 vuxna som är maxgräns. 

    Vad är ni beredda att betala? Var skulle ni vilja åka? Solresa eller citysemester? Om man bokar en citysemester är det lättare att ta kontakt med ett hotell eller möjligtvis vandrarhem och få paketpris på boendet för alla. Det går såklart göra om man ska på solsemester också, men där är det nog sannolikt att hotellen är uppbokade långt i förväg. 

    När under hösten hade ni tänkt resa? Det är skillnad på augusti och november om man tänker till exempel en Medelhavsresa. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Plätti­s
    Äldre 25 Feb 08:55
    #16
    fair skrev 2015-02-24 22:16:09 följande:

    Flyg till Italien får jag nämligen för mig kan bokas från Umeå med norwegian till ganska fördelaktig pris.


    Inte direktflyg i alla fall. Det finns ett antal charterresor från Umeå, och de finns listade på deras webb. Om man vill åka någon annanstans får man kolla Skellefteås flygplats, de har lite fler destinationer (av någon mystisk anledning). 

    www.swedavia.se/umea/flyginformation/charter/ 

    3 av 4 resor från Umeå går till Stockholm, och några till Malmö, Göteborg och Luleå. Ska man resa från Umeå måste man nästan vara beredd att betala inrikesbiljett för att ta sig till Arlanda först. 

    Jag brukar titta på sistaminuten.se, där går det se vart man kan åka från Umeå, och kan välja "söderut" som destination. Som regel blir det dyrare än vad priset säger, massa olika tillval och allt möjligt. Men det går boka långt i förväg och åka från Umeå. En tidigare kollega åkte till Turkiet i en vecka för 2 500 kr från Umeå, vet dock ej var hon hade bokat. Resa och boende inkluderat. Har ingen aning om hur hon lyckades med det, men hon var solbränd och nöjd när hon kom hem.
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden resa vilka överpriser!