• Äldre 18 Feb 10:57
    5424 visningar
    7 svar
    7
    5424

    Vigsel på kort varsel - snälla hjälp!

    Hej!
    Jag och min blivande har i somras haft en bröllopsceremoni i landet vi bor,
    nu har vi bokat en resa till Sverige nästa vecka för att gifta oss officiellt så att säga. Då jag är student så var inte detta möjligt fram till nu.

    Hindersprövningen och allt är ordnat men sen när jag skulle gå in och boka vigsel så ser jag till min förfäran att nästa lediga tid för vigsel i Nacka stadshus (vi kommer befinna oss i Stockholm och Nacka verkade mindre fullt) är först efter det att vi åkt hem!! Den enda anledningen att vi åker nu under en långhelg är för att gifta oss.
    Jag vet att det inte är speciellt bra planering men jag antog att jag var tvungen att vänta in hindersprövningen innan jag kunde boka tid för vigsel.
    Jag har skickat ett mail (iom att det inte går att nå dem via telefon) till Nacka stadshus och förklarat situationen i hopp om att de kan hitta en lösning åt oss. Fram till att jag får svar på det så vill jag kolla andra alternativ.

    Nu undrar jag om det inte finns någon drop-in vigsel någonstans, det spelar oss ingen roll alls vart i landet då som sagt giftermålet var vårat enda syfte med resan. 
    Snälla, alla råd är varmt välkomna...!

  • Svar på tråden Vigsel på kort varsel - snälla hjälp!
  • Äldre 18 Feb 11:23
    #1

    Ingen som har några erfarenheter?
    :(

  • Äldre 18 Feb 12:09
    #6

    Tack så hjärtligt för svaren!

    Vi har inga som helst krav på plats eller kommun ens, vi vill bara vara gifta i slutet på resan! Så ska gå in och leta bland vigselförättare som ni tipsat.
    Tack så mycket för hjälpen!

Svar på tråden Vigsel på kort varsel - snälla hjälp!