• Äldre 11 Feb 10:40
    5683 visningar
    16 svar
    16
    5683

    hur mkt kan en gäst tänka sig betala

    Jag håller med flera av tidigare kommentarer. Välj en större turistort dit det går många flyg, och låt gästerna själva boka sin resa. Ange vilken dag festen är samt datum ni kommer vara där, så kan gästerna själva anpassa hur länge de vill stanna. Ta kontakt med några hotell och få prisförslag, om ni kan tänka er att resa när det är lite lågsäsong kan ni få ner priserna mycket om ni är så många som 30 personer.
    Vi gifte oss i Sverige, men är bosatta utomlands. Våra vänner är utspridda över hela världen, och många fick resa en bit till bröllopet (inom Sverige, men också från andra länder i Europa och några från USA). Självklart bjöd vi på bröllopsfesten, men vi hade ingen ekonomisk möjlighet att betala resor för alla, utan erbjöd oss att ordna boende hos vänner och familj i närheten för de som så önskade, och övriga fick själva ordna med hotell, men vi gav några förslag. Det var ingen som kommenterade eller tyckte att det var konstigt. De flesta som tackade nej gjorde det för att de var upptagna, inte pga kostnaden, det kom fler långväga gäster än vi trodde skulle ha möjlighet. Om era gäster har varierande ekonomi så ge dem möjlighet att själva påverka priset och välja ett enklare boende om de vill. Jag har också varit på bröllop dit alla var tvungna att resa en bit, där alla gäster blev bjudna på en hotellnatt, och fick betala resa och övriga nätter själv, de flesta stannade 3-4 nätter. Jag var student då, och det var i mesta laget för mig att klara ekonomiskt, men jag är glad att jag åkte, det var väldigt trevligt att alla bodde i flera dagar där, blev mer socialt och man hann prata ordentligt med alla man ville.

Svar på tråden hur mkt kan en gäst tänka sig betala