• Anonym (Efter­namnet­....)
    Äldre 26 Jan 16:00
    8485 visningar
    13 svar
    13
    8485

    Vill inte ha hans efternamn!!

    Hej alla!


    Tänkte bara vädra lite, höra om nån mer har samma dilemma som jag.


    Jag å min sambo har varit ihop i många år, förlovade sista X antal åren. Vi har barn å hus å alltihop. Nu ska vi äntligen till att gita oss och det är vi jätteglada för, men jag vill bara inte ha hans efternamn!


    Mitt eget är inte jättekul heller, men jag önskar att vi kunde ta ett nytt, el ett släktnamn från hans el mitt sida (det finns ngr jag gilalr på båda sidorna).

    Han vill absolut inte byta, han vägrar. Hans namn är sååå speciellt och det ska han minsann föra vidare (barnen heter hans efternamn).


    Usch vad trist, jag försöker verkligen förlika mig å GILLA namnet.

  • Svar på tråden Vill inte ha hans efternamn!!
  • Anonym (Efter­namnet­....) Trådstartaren
    Äldre 26 Jan 16:45
    #3

    Jag vill inte ha dubbelefternamn, det tycker jag känns fel. Jag hade gärna bytt ut mitt eget efternamn, mot nåt jag tyckte var FINARE ist!


    Och att bara behålla mitt eget känns inte heller kul, mina barn är 8 å 9 å frågar med jämna mellanrum varför inte jag heter som dom å pappa!!


    Vill gärna att vi ska heta samma allihopa!

  • Anonym (Efter­namnet­....) Trådstartaren
    Äldre 29 Jan 14:27
    #11

    Tack för era tankar!


    jag tänker fram å tillbaka, precis som ni skriver här. Och visst är det viktigt för honom oxå att vi heter samma hela familjen, men viktigast för honom är att han behåller sitt efternamn.


    Jag ångrar att jag lät barnen få hans efternamn, det gjorde jag mest för att jag "fick" bestämma typ allt annat kring barnen när dom var bebisar. Jag tyckte väl att "nåt skulle väl han få bestämma".


    Skitsamma, gjort är gjort med barnen.


    Jag har så svårt för hans efternamn dels för att jag tycker det är FULT :D och dels för att jag inte är jätteförtjust i vissa i hans släkt för tillfället!


    Jag kommer att förknippas med dom, om jag tar samma efternamn, och det vill jag INTE! Nåväl, jag måste väl fundera vidare, ska prata lite med sambon igen....

Svar på tråden Vill inte ha hans efternamn!!