• Äldre 23 Jan 15:52
    2832 visningar
    3 svar
    3
    2832

    Min mans chef

    jag kan tänka mig att det, likväl som din man inte vill åka på kickoff eller gå på aw, finns de tycker det är en bra förändring att göra saker tillsammans med sina kollegor - skapa teamkänsla osv. kanske är det också därför hon vill ha personalen på plats på kontoret, för att lättare kunna lära känna sina anställda och bedöma deras arbete. det kanske ändras tillbaka när hon känner sig lite varmare i sin roll och hittat sätt att interagera lite mer naturligt, även om personalen jobbar hemma. eller så gör det inte det, men står det inte uttryckligen i hans avtal att han har frihet att välja arbetsplats får han nog bara acceptera det.
    jag tror inte att hans chef kommer med dessa tilltag för att göra folk missnöjda eller för att försvåra för dem, i så fall hade hon väl krävt övertid eller andra/mer krävande/tråkiga arbetsuppgifter istället för "roliga"/sociala aktiveteter?

    ett första steg måste bli att han sätter sig ner med sin chef och säger som det är, åtminstone ge det en chans till ändring "innan du kom hit såg min arbetssituation ut på det här sättet och det funkade väldigt bra för mig. jag har svårt att hitta tid för att resa iväg, min fru jobbar heltid och vi delar på ansvaret för barnen, måste vi lägga alla våra konferenser i stockholm eller kan vi hålla det mer lokalt? jag gillar mitt jobb men jag trivs bäst med att arbeta mina timmar och sedan gå hem till min familj - inte till krogen"
    blir det ingen ändring eller om hon är helt oförstående är väl nästa steg ganska enkelt... byt jobb

    det är svårt att göra alla nöjda!
    men om min man vantrivdes med sitt jobb som han tidigare älskat, skulle jag uppmuntra honom att byta jobb.

    hoppas det blir bättre för honom!

Svar på tråden Min mans chef