• Äldre 21 Jan 22:46
    3941 visningar
    8 svar
    8
    3941

    Gråter

    Anonym (Wellpapp) skrev 2015-01-20 19:23:43 följande:

    blod är inte alltid tjockare än vatten.  

    Jag har brutit med mina föräldrar ofrivilligt då jag hoppade av en sluten sekt.  Dom får inte längre ha någon kontakt med mig eller mina barn.  Vi är som döda för dom. 

    Det var ett hårt slag men det var min högsta önskan att ta mig levande ifrån en sekt .  Det som hjälper mig vidare i livet är att tänka att det är inte mina föräldrar som lever i sekten, mina riktiga föräldrar älskar mig oavsett vad jag gör. Men sekten har hjärntvättat dom till att följa blint deras lagar och regler.  Det är dom det är synd om - inte mig! 

    min svärmor är idag min nya mamma och jag kallar henne mamma också och hon får vara den mamma jag idag i mitt liv behöver.  Min svåger är min bror och övrig släkt på min mans sida är också min släkt. 

    jag har nära vänner som jag ser som mina systrar. 

    Jag har helt enkelt skapat en ny familj utifrån det liv jag har idag.  och det fungerar. 

    kram på dig och hoppas du kan se framåt i livet trots att det just nu gör ont! 


    Såna människor som du fascinerar mig! Tycker det du gjort är väldigt strongt, jag vet inte vad det är för sekt eller hur ni levde men att du valde att gå ifrån något du inte trodde på, i och med det du fick ge upp, så tycker jag att det var modigt gjort. Många hade valt att stanna pga rädsla att släppa sin familj. Förstår att det måste vart väldigt jobbigt för dig!
    Anonym (Jag vet) skrev 2015-01-20 19:43:43 följande:

    Tack Wellpapp. Ja klarar du detta så gör jag det med. Tack för att du berättade. Du ger mig styrka. Du är modig som tog det beslutet <3


    Tycker du resonerar helt rätt där. Ingen av oss här inne vet vad du gått igenom så ingen har rätt att döma. Men att du skriver här måste faktiskt vara tillåtet! Tråkigt att vissa människor inte kan respektera andras känslor.
    Hoppas det är lättare för dig för varje dag som går! Lycka till!
Svar på tråden Gråter