• Äldre 14 Jan 03:46
    5304 visningar
    22 svar
    22
    5304

    vigselring i silver

    Silver är en vacker metall, men vitt guld är att föredra då det är en hårdare metall som är mer lämpad för dagligt bruk! Silver är mjukare och blir snabbt repigt och kan tappa formen!

    Det behöver inte kosta mycket mer heller om man väljer en enkel variant. :)

    Vad är anledningen till att du funderar på just silver?

  • Äldre 14 Jan 15:59
    #5

    Ja det är klart, tar man väl hand om ringarna kan de ju hålla sig fina. Men det är skillnad på att ha burit sin ring i några månader och i 40 år. Man kan alltid putsa upp ringar också, silver får man bara räkna med att putsa oftare. Och då får man räkna med att bli av med lite av materialet varje gång. Precis som på guld också, men tror att silver tunnas ut fortare pga att repor och sådant lättare blir djupa pga mjukare material.

    Jag skulle iaf rekommendera att du köper ringarna i någon ädlare metall. Det finns ofta erbjudanden och så hos guldsmeder, t ex ta två för priset av en, eller rabatter. Har du tålamod att kolla runt och jämföra, kanske vänta ett tag, kan du absolut få någon fin virguldsring för en inte jättehiskelig summa! Titan är annars ett bra val om man inte vill spendera jättemycket pengar på det, men vill ha en ring som håller genom hela tredje världskriget. Men du kanske inte gillar färgen?

    Är det någon speciell silverring du tänker på? Köper du i guld blir den ju säkert väldigt enkel, men har du ändå tänkt köpa en enkel i silver tycker jag faktiskt att guld är smartare! Hellre spara någon månad så att man har råd!

    Vad är din budget? Om du vill kan jag hjälpa dig att kolla runt vad det skulle kunna finnas för alternativ!

  • Äldre 14 Jan 23:36
    #7

    Är du inne via mobilen? Då funkar det ej tror jag. Är du på datorn så testa spara bilden som jpg om den ej redan är sparad så? :)

  • Äldre 15 Jan 00:32
    #10

    Superfin! :) Jag googlade snabbt "white gold cubic zirconia ring" och fick direkt upp bl.a. Denna nedan, i rostfritt stål. Har inte hört om att det används i ringar, men kirurgiskt stål används ju så jag (amatör) kan tänka mig att det åtminståne är mer hållbart än silver, nu är det enda länken jag hunnit öppna, så det finns säkert 1000 alternativ för dig! Skulle du gilla denna så får vi nog bara göra lite research på materialet och kolla om de shippar till Sverige. Hehe. Men som sagt, googla det jag skrev och du kommer säkert hitta massa olika alternativ som är mer tåligt än silver. Ska försöka leta upp ngt i guld åt dig som ser liknande ut :) www.overstock.com/

  • Äldre 15 Jan 00:35
    #11

    Topazer kan ha lite den färgen du letar efter, om du har tur, mest sett ganska turkosa sådana, och de är ju verkligen inte lika hållbara som diamanter, och dyrare än cubic zirkonia, kanske inte heller är optimalt som vardagsring, men det är en ädelsten, om det är av vikt för dig! :)

  • Äldre 15 Jan 00:59
    #12

    m.dhgate.com/product/us-size-5-5-6-5-8-9-jewelry-10kt-white-gold/210557622.html :) vad tror du om den? Vitt guld och topazfärgade cubic zirconia! "Bara" 10k guld, men om jag inte har fel blandar de guldet med hårdare metaller så det borde vara ett bra material att ha till vardags. (Bör dubbelkollas). Det kan ju vara tvivelaktig kvalité hos vissa säljare såklart, men den kostar ju i princip ingenting heller så man har inte så mycket att förlora på det! :) avråder dig dock om du är nickelallergiker för säkerhets skull! Jag tyckte den var fin. Dubbelkolla så att det verkligen gäller båda ringarna,, så att det inte bara gäller den med stora stenen :)

  • Äldre 15 Jan 02:35
    #13

    Även här, 10k guld från AliExpress, såg att ngn tjej på BT handlat därifrån och det skulle tydligen vara safe, men räkna med lite tull eventuellt. Några av de jag skickat verkar vara lite ljusare än den du tänkt dig, men tänkte att det kanske kan vara intressant ändå! :)


     


    www.aliexpress.com/item/US-SIZE-5-6-7-8-Classic-White-Topaz-Diamonique-10KT-Gold-Filled-Wedding-Band-wedding/2039885053.html 

  • Äldre 15 Jan 02:40
    #14

    Kan absolut inte garantera att dessa är bättre kvalitet än ringen du tänkt köpa, men de ska ju iaf vara gjorda av, iaf delvis, en ädlare metall... vet ju inte vad du har för budget, men här har du iaf några (nästan) gratisringar! Men kolla upp sidan/kvalitén noga innan du beställer ngt från nätet! Nu lägger jag ner för ikväll, men det var riktigt kul att vara på ringjakt! Godnatt!

Svar på tråden vigselring i silver