• Äldre 13 Jan 17:53
    6485 visningar
    7 svar
    7
    6485

    Bröllopsresa på Hawaii ?

    Hej på er!

    Jag har kikat runt en del här på forumet och letat efter en bra tråd om bröllopsresa till Hawaii men inte hittat något bra.. 
    Vi är nämligen sjuukt sugna på att åka till antingen Maui eller Big Island direkt efter vårt bröllop som är 16 maj 2015.


    Det är mest pga coola "hikes", vattenfall, snorklingen med skölppaddor och delfiner och även för att vi fastnat för serien Hawaii five-0 där de visar fantastiska klipp på bland annat surfing(som vi vill testa). 
    Har någon varit där och kan säga vilken ö som skulle vara bäst?
    Vi har 1 problem.. Vi båda är under 25 (20 år är vi) och det verkar vara svindyrt att hyra bil då..!! Så himla tråkigt att det är så - vi har hittat bilar att hyra för ungefär 7000 kr för 2 veckor och det ser jag som extremt dyrt.. Det var av det som vi blev otaggade och nästan började tänka på andra länder som alternativ. Men det känns så tråkigt att släppa drömmen bara därför.. Tips på billiga hyrbilar??

  • Svar på tråden Bröllopsresa på Hawaii ?
  • Äldre 15 Jan 17:45
    #4

    Tack för alla bra svar!Solig

    Jag förstår vad ni menar med bilkostnaden - klart man kan betala den om man verkligen vill åka dit. Grejen är att vi inte har tänkt oss att åka dit förrän nyss när vi började titta på tvprogrammet Hawaii five-0 och blev fast, och vi har egentligen inte sparat ihop så mycket pengar att det räcker till allt med tanke på att det är väldigt dyrt där som ni säger. Vi hade dock hopp på att det skulle fungera, men då kollade vi priset på hyrbil och det blev ganska avgörande för oss när vi kände att det blev dyrt redan innan det. vi vet heller inte hur mycket pengar vi kommer få i bröllopsgåva, så det är inget vi kan räkna med heller såklart. 


    Alternativen vi har är Mauritius, Guadeloupe och Bali men Hawaii känns så mycket mer lockande ändå och därför hoppas vi att det kan funka på något vis.. Det känns ändå kanske som ni säger att det är nu eller aldrig? :)
    Alyllyra - jag hör gärna av mig och får tips av dig! Just nu undrar jag bara om du upplevde allt som extremt dyrt när ni var där och vad er resa ungefär gick på?

Svar på tråden Bröllopsresa på Hawaii ?