• Äldre 8 Jan 19:15
    1836 visningar
    0 svar
    0
    1836

    Hjälp en brudtärna nöd!

    Hej allihopa, jag vill be er om en tjänst!

    Jag har blivit tillfrågad att vara brudtärna på min bästa väns bröllop, och hon har önskat att jag skulle hålla ett tal, för alla femhundrafemtioelva gäster som de tänkt bjuda!

    Har ni några brudtärne-tal liggandes någonstans, antingen som ni själva skrivit till er bästa väninna/syster/någonting annat, eller något tal som någon hållt på ert bröllop?

    Det är en ärofylld uppgift jag fått, och vill självklart göra så bra ifrån mig som möjligt för att säga något fint till bruden och hennes kärlek. Det är bara ett problem. Jag må vara en god vän, men en inte så god talare, så behöver därför lite inspiration!

    Jag förstår ju självklart att talet ska vara skrivet av mig, komma direkt från hjärtat, vara personligt, så ja, jag vet att jag inte kan skriva av någon annans tal, osv. Men det skulle underlätta något enormt om ni ville hjälpa mig med några tal att ta del av, för inspiration om hur jag ska lägga upp det, vad för typ av saker man kan ta med, vad är kul, vad är inte kul, ska det vara seriöst eller lite roligt, hur långt det ska vara... ja, allt! 

    Så snälla, hjälp en tärna i nöd! Vill inte behöva ringa in sjuk i brist på något att säga! Tyst

    Om ni inte vill lägga upp talen offentligt eller om det inte funkar att skicka via meddelanden, så får ni hemskt gärna maila mig på katariiinatradera@gmail.com.

    Det är en mail jag skapade när jag skulle sälja en sak på tradera! Använder den istället för att inte avslöja mitt fullständiga namn! 

    Hoppas någon vill hjälpa mig nu! :)

Svar på tråden Hjälp en brudtärna nöd!