• Äldre 9 Jan 08:06
    11945 visningar
    20 svar
    20
    11945

    Bröllop norra Öland 2015

    Hej på er! Vad kul med en sån här tråd, den är efterlängtad! :)
    Jag och min sambo gifter oss den 30 maj i Egby kyrka! Efter det har vi lite mingel i sambons föräldrars trädgård och efter det middag för speciellt inbjudna! Till vigseln blir vi ca. 65 och till middagen ca. 50 varav ca. 10 är barn,
    Hittills har vi gjort och skickat ut inbjudningar, köpt klänning, bokat kyrka och festlokal, bokat catering och fixat lite smågrejer till middagen!
    Min sambo och jag bor i Kalmar, jag är där ifrån, men han kommer från Egby och har fortfarande en hel del släkt där så vi kommer kunna testa lite i lokalen när vi vill. Det är toppen!

  • Äldre 10 Jan 17:18
    #9

    Vi kommer att ha typ "tunnbrödsrullar" med någon god fyllning och sen massor av färsk frukt. Typ som en exotisk planka :)
    Till serveringspersonal kommer vi ha folk vi känner. Min sambo känner alla i hela världen (eller iallafall på Öland ;)) så det var inte så svårt att hitta några killar som kunde tänka sig att hjälpa till!
    På tisdag ska jag hämta hem min klänning! Känns supernervöst, men väldigt roligt! Skor har jag inte funderat så mycket på. Blir nog bara några sköna, platta, vita "pumps" :)
    Satt häromdagen och fixade lite med festhäftet. Letade lite roliga sånger och "knep&knåp". Tycker det är så himla kul att "pyssla" i datorn!
    Får man fråga ungefär vad ni andra har för budget? Vi har sagt så billigt som möjligt från början, men sen ju längre vi har kommit i planeringen, desto mer pengar kostar det ;) Kommer nog att landa på runt 30-40 000 utan bröllopsresa!

  • Äldre 10 Jan 22:51
    #11

    Min klänning är en ganska enkel axelbandslös klänning med ganska mycket vidd i kjolen! (INTE en prinsessklänning dock) Var verkligen inte alls vad jag tänkt mig från början, men när jag hade provat den så såg jag så smal och fin ut så det fick bli den. Prislappen landade på 5900, vilket egentligen var mer än jag tänkt lägga, men är det rätt så är det

Svar på tråden Bröllop norra Öland 2015