• Äldre 29 Dec 10:07
    5614 visningar
    11 svar
    11
    5614

    Min id-handling går ut 2 veckor innan bröllopet...

    vi har diskuterat samma fråga eftersom både mitt körkort och pass går ut nu under våren. vi har tänkt åka iväg på bröllopsresa ganska direkt efter bröllopet, då har jag även tänkt ta hans namn.
    eftersom det tar ca 2 veckor att få sitt nya pass och vi vill resa iväg direkt efter vigseln, funderade vi på om jag skulle byta namn redan före vi gifter oss för att kunna få pass med nya efternamnet i tid till resan så jag kunde slippa att förnya passet två gånger på ett år. nu kommer vi antagligen resa iväg även till våren så jag kommer ändå förnya mitt pass men kanske det kan vara ett alternativ för dig att byta namn lite tidigare?

    har du inte giltig legitimation när du ska skaffa och hämta ut passet kan det bli besvärligt, hade ett jäkla besvär när jag skulle förnya mitt pass förra gången och hade anmält mitt körkort som stulet strax innan dess - behövde någon som intygade att jag var jag och polisen hade föredragit någon med blodsband till mig framför min dåvarande sambo (för vem som helst kan säga att hen bor med dig), men det löste sig till slut.

Svar på tråden Min id-handling går ut 2 veckor innan bröllopet...