• Anonym (svart­sjuk)
    Äldre 3 Dec 18:48
    3215 visningar
    8 svar
    8
    3215

    Så svartsjuk, utan grund, rätt att gifta sig?

    Jag är så himla svartsjuk, vad jag än gör kan jag inte tänka bort det. Det är helt grundlöst då min blivande har samma gränser som jag och håller sig inom dom men jag har ändå den där känslan av att någon annan ska vara bättre, i synnerhet någon av kollegorna. Han har sagt vissa saker i början som han säger att han inte menar när det gäller utseende, som att han föredrar vissa saker och jag kan ju se att andra i hans närhet har dessa attribut. Jag vet inte vad jag ska göra, vi ska gifta oss men är det rätt när jag alltid kommer känna den där svartsjukan känns det som? 

  • Svar på tråden Så svartsjuk, utan grund, rätt att gifta sig?
  • Anonym (svart­sjuk) Trådstartaren
    Äldre 6 Dec 14:01
    #4

    Tack för era svar! Det är skönt att höra att andra kan känna likadant för det är en ensam känsla. Ja det har med min självkänsla att göra, är så sjukt rädd att bli lurad och att bli bortvald.

    Marleo: Är du helt fri från sådant nu?

    Anonym(K) Precis, det är rädslan för om han skulle göra hitta någon annan mer än att jag verkligen tror att han gör det, för jag tror det inte om honom men så känner man att det kan finnas någon som är så fantastisk och så nära det han räknat upp att han inte kan stå emot... Jag vet ju att man aldrig kan kontrollera allt, ibland måste man tro men det är svårt.

    Plättis: Så känner jag också, att han inte ska orka, han säger att det påverkar hur han interagerar med andra och det är ju tungt att bära att man förändrar någon. Jag vill inte göra det mot honom, jag har inte rätten till det, därför försöker jag vara tyst men så bubblar det upp plus att han läser av mig. Tror också på det där, att man måste vara hel och därför har jag tänkt att jag kanske är för trasig för honom som själv kommit så långt. Skönt att du börjar komma ifrån ditt!

  • Anonym (svart­sjuk) Trådstartaren
    Äldre 6 Dec 17:35
    #6

    Stort tack! Jag kämpar vidare, vi har kommit långt och genomgått så mycket tillsammans :)

Svar på tråden Så svartsjuk, utan grund, rätt att gifta sig?