• KoA201­6
    Äldre 2 Dec 22:24
    4465 visningar
    13 svar
    13
    4465

    välja datum

    Hej Malinschon,

    När vi satte datum började vi först och främst fundera kring år, när vi vill gifta oss/ känner att det passar bra i tiden. Efter det var vi båda inne på sen vår - sommar - tidig höst, men då jag tar min examen i juni det året ville vi inte att det skulle vara för nära i tid. En annan faktor var värmen, att inte ha det i den absolut varmaste perioden och sen kikade vi i kalendern och såg att det fanns en dag som matchade 'vår dag'. Exempelvis om den 10 mars är vår årsdag så är bröllopet planerat till den 10, säg, augusti. Så lite anknytning är det ändå, även om det kanske är lite långsökt. Det som avgjorde mest i vårt fall var nog tiden på året (sensommar). Vi hade nog aldrig tankar på att ha bröllopet i mitten av sommaren heller, med tanke på att många är bortresta och så. Men i vårt fall är nackdelen att det kan vara i början av höstterminen och skolstart för många, men då majoriteten av gästerna bor i samma stad så tror jag inte att det har en jättestor påverkan ändå...

    Oups, detta blev vist världens utläggning. Haha, men nu vet du hur våra tankar gick i alla fall. Hur tänker ni kring datum? Är det något speciellt ni oroar er över?

Svar på tråden välja datum