• Äldre 1 Feb 19:49
    5512 visningar
    15 svar
    15
    5512

    Stämpel dyna

    Jag embossa första gången nu i helgen. Provade ett par gånger först. Provade olika temperaturer i ugnen osv.

    Vi köpte stämpel dyna på Pandora kostade inte så mycket och samma dyna vi håller på med idag.

    Vi började göra korten nu i helgen. Har lite kvar men snart så, sedan kanske vi skall embossa kuverten med.

    Det blir kanon. Det är enkelt så om man inte har tummen mitt i handen så lär man sig fort


    Live free, ride free
  • Äldre 2 Feb 11:39
    #5
    Udden02 skrev 2015-02-02 11:03:47 följande:

    Spännande att höra att det funkade i ugnen? Har aldrig hört om att det skulle funka. Är det något special embossing du använde då ? För det jag använder inom scrapbooking tror jag inte skulle funka i ugnen. Kör man med embossing fönen för länge blir det inte alls bra.


    Vanligt embossing 150 grader i ugnen tar några sekunder sedan är det klart. Så enkelt så bra och resultatet blir grymmt. Har man det på för låg temp tar det för lång tid och då ?bränner? embossen genom pappret, men snabbt uppvärmt i ugnen är det inga problem


    Live free, ride free
  • Äldre 2 Feb 12:31
    #7
    Udden02 skrev 2015-02-02 12:27:48 följande:

    Kan tänka mig att det måste vara rätt temperatur om man ska klara det i ugnen. Men till det jag håller på med skulle det inte funka. Lite nyfiken på vilket embossing pulver du använder när du har det i ugnen?


    vanligt embossingpulver som man köper på panduro.
    samma som de säger att man skall ha embossfön till, så det är helt vanligt standrad emboss pulver. och på olika sorters papper har vi gjort det med, jag och syrran har gjort 160st embossing på detta viset med olika kvalite på papper och olika embossingpulver, alla har funkar strålande i ugnen fastän de sakt att man skall ha fön
    Live free, ride free
  • Äldre 2 Feb 21:40
    #9
    mtep skrev 2015-02-02 20:52:00 följande:

    Haha så då verkar det som om jag gått och köpt en embossingfön helt i onödan! Solig


    det var syrran som tipsade mig, de hade provat fön, men det var svårt jobbigt och tog tid så de provade i ugnen och fick det perfekt. 150grader för mig är strålande, sitter nu och gör färdigt delarna och kuverten

    Live free, ride free
  • Äldre 2 Feb 22:14
    #11
    mtep skrev 2015-02-02 21:47:47 följande:

    Åh så fint. När gifter ni er?


    6 augusti
    Live free, ride free
  • Äldre 3 Feb 12:58
    #13
    Udden02 skrev 2015-02-03 12:40:06 följande:

    Tycker inte du ska se det som du köpt den i onödan på något vis.
    Använder du Embossing fön så ser du hela tiden när det smälter och det går jätte fort. Tar inte lång tid.  Lycka till


    Man ser när det smälter i ugnen med, det börjar på ett ställe sedan fortplantar det sig över hela embossingen, vi hade det på gallret med tre papper emellan, men man såg ändå att strålningsvärmen från gallret var där som det började smälta sedan gick det på några få sekunder innan allt var glänsande fint, vi hade luckan på glänt för att se ordentligt, vi körde 1-3 st  per gång, beroende på storleken. Man får väl prova sig fram finns säkert de som tycker det är enklare med fön, men vi (syrran och jag) gjorde det mycket snabbare med ugn


    Live free, ride free
  • Äldre 25 Mar 08:37
    #15
    MajLiss skrev 2015-03-24 22:05:22 följande:

    Vår stämpel på framsidan består av två stämplar.
    denna är "hörn stämpeln"
    http://www.vildastamps.com/kit/fjarilshorn-med-extra-fjarilar.html

    Sedan så ringde vi och mailade med dem om en personlig stämpel, men vi fick göra det mesta jobbet själva med den, kuggkransen ritade jag upp och texten gjorde de, men deras teckensnitt var inte snyggt, så vi rensade den i paint för de kunde inte,,, men det blev bra till slut..

    har du fler frågor så är det bara fråga på

    Mvh
    Live free, ride free
Svar på tråden Stämpel dyna