• Äldre 25 Oct 13:32
    4047 visningar
    4 svar
    4
    4047

    Ska jag glömma honom och gå vidare?

    Jag träffade en underbar kille för 1,5 år sedan. Vi har sedan dag ett kunnat prata om allt mellan himmel och jord, vilket jag har saknat i mina tidigare förhållanden. Han har under denna tid även kommit att bli min bästa vän, och vi förstår varandra utan och innan. Jag har sett honom som min själsfrände för han är allt som jag någonsin har velat ha och jag älskar honom av hela mitt hjärta.

    Problemet är att både han och jag hade en relation när vi träffades, men trots det inledde vi en form av relation bakom våra respektives rygg. Vi var väl medvetna om att det var fel, men vi kunde inte hålla oss ifrån varandra. VI har försökt att enbart vara vänner under olika perioder, men det går inte, för det finns för starka känslor oss emellan. Jag har nu valt att lämna min sambo för honom, men tyvärr har han inte gjort det samma. Han säger att han är kär i oss båda, vilket gör mig så ledsen, för jag har så svårt att se att man kan vara kär i två på en gång. Jag vill vara den speciella tjej för honom. Jag vill vara den han kommer hem till på kvällarna. Inte den andra kvinnan. Jag säger sällan att han tycker om mig, däremot vill han gärna umgås med mig och vi pratar flera timmar varje dag. Jag har därför tänkt att hans handlingar säger mer än att han via ord skulle uttryckt att han älskar mig. Tidigare sade han att han älskade mig, men enligt honom så ställde jag högre krav på honom då, varför han inte längre vill säga det. Jag har ställt ultimatum på honom, att han måste välja mellan oss två och då säger han alltid att han väljer sin sambo. Anledningen till det enligt honom är att han inte gillar att man ställer krav på honom och att han därför skulle välja den andre oavsett om det var jag eller hans sambo som ställde detta krav. Han säger att han inte har sex med sin sambo, men jag vet inte om jag tror på det. Samtidigt säger han att, skulle hon bli gravid så skulle han inte bli ledsen över det för han vet att hon hade blivit en bra mamma till hans barn. Detta gör mig så himla ledsen.....

    Detta upptar stor del av min tid och jag mår så fruktansvärt dåligt över denna situation. Jag vill inget hellre än att vara tillsammans med honom, men samtidigt som vet jag med mig själv att jag inte kan bryta med honom, för jag saknar honom så mycket när han inte är i min närhet. Han är min trygghet. Det känns ibland som att han leker med mina känslor och det gör mig så ledsen.

    Hade velat ha lite tips på vad jag skall göra, för jag kan inte längre tänka klart utan tänker enbart med hjärtat.

Svar på tråden Ska jag glömma honom och gå vidare?