• Äldre 24 Oct 12:20
    2971 visningar
    1 svar
    1
    2971

    Jag drömmer om att gifta mig

    En av mina drömmar har alltid vara att en gång få gifta mig. För mig är det en väldigt stor och vacker sak, att hitta någon man älskar så mycket att man uppriktigt, ärligt och kärleksfullt kan stå för de löften man ger. Vara varandras fullt ut. Det är i min värld bland det största och vackraste man kan ge varandra.
    Självklart kan man ha det lyckligt ändå, visa kärlek och lova varandra fina saker utan att vara gifta. Det är så vi har det nu.
    Men jag vill så gärna gifta mig. Jag vill få dela den upplevelsen med någon som har samma starka känslor för mig som jag har för honom och jag har träffat honom.
    Han vill däremot inte gifta sig och det får jag respektera. Han har tappat sin tro på äktenskapets betydelse efter ett äkenskap som fick fel. Han har samma grundsyn som mig på det men vågar inte längre tro på det. Jag vet att han är rädd. Rädd att bli lurad att tro på något som inte finns. Rädd att bli sårad. Han har sänkt sitt försvar mot mig mycket under tiden vi varit ett par men det tog tid innan han vågade satsa på oss. Rädslan finns kvar och han säger fortfarande saker som att man inte vet vad som händer om ett halvår, samtidigt som han säger att han önskar att han är den rätta för mig, att det honom jag vill ha forever, eftersom det känns så rätt för honom. Han har också frågat var jag står i äktenskapsfrågan och vill höra hur jag tänker om det.
    Jag har berättat att jag vill, hur jag ser på det men ligger sedan lågt i frågan för jag vill absolut inte pressa fram något och jag är uppriktigt glad för det fina förhållande vi har.
    Drömmarna är däremot starka och jag hoppas hoppas hoppas.. Gör jag mig en otjänst som drömmer om äktenskapet eller tror ni det finns hopp?

Svar på tråden Jag drömmer om att gifta mig