• Alylly­ra
    Äldre 20 Oct 17:23
    3457 visningar
    6 svar
    6
    3457

    gravid?

    Jag kände ca 3 veckor efter ägglossningen att jag var gravid. Så det är absolut möjligt att känna det tidigt!

    Illamåendet skulle också kunna vara ett stressymptom, om du nu har haft mycket så kan stressen hålla i sig även efter att själva eventet har varit.

    Har du andra symptom? Spända/känsliga bröstvårtor och trötthet brukar vara symptom som uppträder mycket tidigt, utöver illamående. Men alla upplever inte alla symptom så det är inte säkert att du har/får något av dem.

    Ta ett test om du är osäker, de kostar runt en hundralapp på Apoteket och borde ge ett definitivt svar eftersom det i princip har gått en månad sedan ni senaste hade sex. Hoppas du får det svar du vill ha (oavsett vilket det är)! Lycka till!

  • Alylly­ra
    Äldre 21 Oct 15:29
    #6

    Vad skönt att det har gått över!

    Om du uppmärksammar några andra symptom eller om illamåendet kommer tillbaka så tycker jag inte du ska vara rädd för att testa dig, det är som sagt både billigt och enkelt och sen vet man med > 99 % sannolikhet vad som gäller.

    Symptom kan komma och gå - jag har vissa dagar när jag är helt utslagen och vissa dagar då jag inte känner det alls - men resultatet på stickan kan man lita på!

Svar på tråden gravid?