• Äldre 27 Sep 13:03
    12541 visningar
    50 svar
    50
    12541

    Aldrig på mitt bröllop.

    Anonym (Förundrad) skrev 2014-09-27 09:36:36 följande:

    Det är inte många som blir bra på foton. Och då undrar jag varför man ska göra det till en foto-session som nästan alltid resulterar i foton där man ser hur onaturligt det är. För vem skulle ställt sig i den där sabla fontänen om inte fotografen sagt "ja, det blir jätteroliga och fina bilder"? Håll det naturligt.


    +1 på den
    Live free, ride free
  • Äldre 28 Sep 09:29
    #13

    Varför skulle tråden inte få vara kvar?

    Denna tråd handlar ju mer om bröllop än vad flera andra trådar gör. Tycker dessutom att trådens ämne med "fejk bilder" stämmer helt


    Live free, ride free
  • Äldre 28 Sep 11:43
    #15
    Anonym (make my day) skrev 2014-09-28 10:34:44 följande:

    En brud jag känner ville ta om sina bröllopsbilder då hon inte tyckte att de blev så bra som hon väntat sig ;) Allting var självklart fotografens fel, det hade absolut ingenting med de på bilderna att göra ..sjukaste jag hört i bildväg i alla fall...


    Ja i dagens Sverige är det ju aldrig ens eget fel. Det är krogens fel att man är full, alkoholism är en sjukdom man inte själv rår för, fetma är ärftligt och har inget att göra med att man äter mer än man springer. Det är inte barnens fel att de har dåliga betyg det är lärarnas, (fastän andra har bra betyg) Folk hittar idag alltid någon annan att skylla på än att ta ansvar själv för sitt liv och egna gärningar.

    Så jag blir inte förvånad att de skyller på fotografen att de inte ser ut som de tänkt sig.
    Live free, ride free
  • Äldre 29 Sep 08:39
    #20
    Marleo skrev 2014-09-28 23:16:16 följande:

    Är det bara jag som fick mig ett gott skratta av tråden?

    Mycket av det TS räknade upp är saker jag vill ha på vår dag. Tiara är ett måste för mig och den puffiga klänningen.

    Jag tycker det är otroligt roligt formulerat och lite humor i det. Men jag kanske missförstod?

    Roligast var ju om fontänerna. Då skrattade jag högt.


    Jag och damen skrattade åt detta jag med. Och tyckte det var kul samtidigt som vi som uppenbarligen andra diskuterat detta, hur vi vill ha våra foton, för vi vill ju att det skall synas att det är VI, vi som par vi som människor, vårat steampunk tema tex är inte enbart för att det är fräckt utan för att det är vi som personer i stil och arrangemang.

    Och vi är livrädda att det skall bli tillgjorda bilder, för vi tycker båda att det ser ,,, hmm inte bra ut när man tydligt ser på bilderna att det är arrangerat eller absolut inte parets egentliga stil eller uttryck därför är vi otroligt osäkra på hur våra foton skall se ut. Även om båda inte är ovana speciellt hon att stå framför kameran så vill vi inte att bilderna skall se tillgjorda ut, vi vill att det skall synas på alla bilder att det är VI VI VI VI på alla sätt det går.

    Så vi skrattar åt tråden, men mer på ett nickande medhållande sätt.
    Live free, ride free
  • Äldre 29 Sep 09:03
    #21
    Anonym (make my day) skrev 2014-09-29 08:32:44 följande:
    Nu är ju visserligen alkoholismen en beroendesjukdom vilket den har varit länge och det är för mycket pengar med i spelet för att man på allvar vill ta död på den sjukdomen en gång för alla. Men i övrigt håller jag med dig. Curlinggenerationen it is...

    Kolla detta klippet 47min in, håller med fullständigt ;)



    ">

    Live free, ride free
  • Äldre 30 Sep 09:52
    #29

     T: Ser ingen om klagar här på någon persons bilder, utan mer på själva upplägget. Fattar inte varför folk tar så illa upp bara för att man säger att många ser tillgjorda ut? Men man får tycka olika  ringar, menyer, rätter, kuvertavgifter och upplägg och diskutera runt det, en såfort man säger att man tycker vissa bilder ser tillgjorda ut så går folk till attack på en gång och tar det personligt. Va fan tagga ner, om något tycker att vita klänningar är fult så låt den tycka det då, vi har ju yttrandefrihet och man behöver inte alltid hålla med varandra man får tycka olika utan att man skall ta det som påhopp. Tycker denna tråden har mer med bröllop att göra än att man vill fira jul eller lämna ett boktips.


     


    OT: Men han har ju så rätt av att Alkoholism är ingen sjukdom, det är snarare en bieffekt av ett missbruk, men man är inte sjuk för att man dricker, man blir sjuk av att missbruka det under längre tid.
    Skulle en boxare kunna skylla på en sjukdom för att han får hjärnskakning eller?
    Men det är som allt annat i detta land, man tar inte ansvar för sig själv utan måste kunna skylla på något, samma med tjockisar ?äter du mer än du springer? så blir du tjock. Enkel matematik, mer kalorier in än vad man gör av med så blir det över? Jag har sjukt dålig ämnesomsättning och det är så fruktansvärt orättvist, men jag vet själv med mig att jag har det och därav får jag anpassa mig efter det, jag har itne gått upp i vikt på ett mirakulöst sätt, jag har helt enkelt tränat för lite. MITT fel ingen annans. Vist jag har dålig ämnesomsättning, men man märker ju av när kläderna blir för små.. då får man göra nått åt saken, men folk skyller mer och mer ifrån sig.


    Live free, ride free
  • Äldre 30 Sep 10:05
    #31
    snowstars skrev 2014-09-30 09:59:57 följande:
    Fast det här visar ju mest på okunnighet, både om alkoholism och om fetma.
    Fast hur kan man va omedveten om att man är full varje dag eller att kläderna blir för små, snarare ignorans än okunnighet, eller?
    Live free, ride free
  • Äldre 30 Sep 10:29
    #33

    Alkoholism är en bieffekt av missbruk alltså inte en sjukdom. Och dricker man sig full varje dag utan att inse att man dricker sig full varje dag så är man ignorant, men inte sjuk. Återigen, en boxare är inte sjuk för att han får hjärnskador, han får det genom att gång på gång ta emot slag mot huvudet, alltså är hjärnskadan en bieffekt av boxningen. MEN jag diskuterar gärna detta med dig, men i så fall på mail eller familjeliv, för det är way of topic.


     


    mvh


    Live free, ride free
  • Äldre 30 Sep 11:22
    #36
    Anonym (Men vafanassåedudumihuveteller) skrev 2014-09-30 11:10:06 följande:

    Nightrod,

    Det var det löjligaste att jämföra med. Boxning? Och fetma?

    Antagligen har du inte dålig ämnesomsättning utan du äter fel. Att träna är max 25% av viktnedgång, hur du äter är 75%. Många tjockisar är inte lata utan de har svårt med ett matmissbruk.

    Uppenbarligen har du Aldrig haft ett eget missbruk av något slag eller varit nära någon med ett missbruk.

    Att se på det på det sättet du gör är faktiskt skrämmande.

    Plus apropå det andra du skrev, det är klart man får TYCKA och TÄNKA vad man vill om bröllop o bilder o tiaror o allt, men att öppet sitta o kritisera är bara urdumt. Vad fyller det för funktion? Så ni kan sitta och skratta åt folktillsammans?Sjysst.


    Alkoholims och boxning var det..

    Och vems fel är det att jag äter fel isåfall, jo mitt eget. Jag har inget matmissbruk men jag gillar väl äta fel saker då och rör mig inte tillräckligt för att förbränna det jag äter.

    vems fel är det att man är fet då? statens?

    Som sagt starta en tråd på Familjeliv om det eller maila om du vill kalla mig idiot, så ser jag det låt de andra slippa, då det är off topic, sista jag säger om det i tråden.

    Att öppet tycka för och emot gör vi väll i stort sett i alla trådar, varför ta så illa vid sig av denna? Så om någon frågar, vilken ring är snyggast så måste man välja alla för man får ju inte säga att någon är ful?


    Live free, ride free
  • Äldre 30 Sep 12:04
    #39
    Anonym (Men vafanassåedudumihuveteller) skrev 2014-09-30 11:37:24 följande:

    Det är skillnad förresten om någon frågar vilken ring, då kan man säga den där är snyggast, men man säger väl ändå inte fast alla andra är skitfula?eller säger du kanske ingen för alla är skitfula?


    Helt ärligt så gör det inget att du är anonym eller har valt det namn du gjort. För jag tycker just att du har den rätt att få tycka jag är en idiot ;)


    Det som är synd är att du känner att du behöver va det över huvudtaget. Du skulle kunna tycka jag är dum i huvudet och hata det jag tycker och jag likaså, hade ändå kunnat ha dig som vän eller snacka över en fika för så länge man har olika åsikter så för man diskussioner framåt och jag ändrar gärna på det jag tycker om någon kommer med ett motargument jag tycker är rimligt. Finns inget roligare att diskutera olika ståndpunkter och tycken så länge man respekterar att man får tycka någon är dum i huvudet, vilket jag tycker det är helt ok att du gör, för alla är olika och jag tycker alltid man får ta konsekvensen av ens handlande.


     


    Och JO jag tycker man skall få säga att saker är fula, man behöver inte linda in saker hela tiden, är man mjäkig mot folk så bli de mjäkiga och kan inte ha någon form av konflikthantering. Lär man sig från barnsben gör om gör rätt istället för att det duger det är nära nog? Ger du mig tre alternativ av ringar och frågar vad jag tycker så kommer jag säga, fin, ful och gräslig om jag tycker så. Frågar du om min åsikt så kommer den i dess renaste form.
    DÄREMOT skulle jag aldrig ge mig på personliga påhopp, som sårar. Säger någon att feta är fula, så bryr jag mig inte säger någon till mig att jag är fet och ful så bryr jag mig för då är det specifikt riktat till mig. Vad som blir är som i idol, unga människor kommer och sjunger som en påse skit bara för att ingen har sagt ifrån att de inte kan sjunga," men mamma sa jag sjunger fint och är sötast i världen". Frågar jag om en hatt är snygg, och enbart de tre som svarar har något positivt att skriva så tror ju jag att det är så, även om 150st inte har svarat för de inte vill säga något negativt. Det är väl taskigt om något.


    Live free, ride free
  • Äldre 1 Oct 08:40
    #44

    Sant hon frågar inte hon ifrågasätter, men ett ifrågasättande är väl en fråga i sig. Likväl som att många säger att jag kommer ha detta tema, jag tycker att detta är fin så kan man väl få säga vad man inte tycker om och starta en diskution om det och runt det.
    Varför tar folk så jävla illa vid sig bara för att någon säger vad den anser är fult, och som sagt vi håller med om att många kort ser så tillgjorda ut att det tar bort hela det fina med bilden. Detta är ju mer riktat gentemot fotograferna än paren. En bra fotograf skall styra vad som passar och få det att se naturligt ut, inte tillgjort.

    De flesta trådar är glitter och glams och titta vad jag har gjort (är ju själv en av dem) och OOO vad du är duktig osv osv och det är jättetrevligt, men varför skall myntet bara ha en sida, en tråd där man kan bluddra ut sig vad man tycker är fel jobbigt och inte förstår sig på är väl kanon. Någon kanske är tokemot kuvertavgift (som jag) men så är det folk som motargumenterar pratar om det och ändrar dennes inställning till att kanske få en ny ide och synvinkel.


     


    Ingen negativt som inte det kommer något positivt ut säger man och det håller jag med om.


     


    Live free, ride free
  • Äldre 1 Oct 13:29
    #47

    Håller helt med dig om klänningen, men om min dam skulle vilja ha en rosa fluff klänning så hade jag bara tittat snett på henne, och alla andra med och de bilderna hade sett förjävliga ut, för det är inte den hon är alls. Samma om hon skulle stå framför en japansk pimpad bil, en gammal rostig tracktor och ett fett rött läpstift och ?hell eah? tecken, det är hon, det andra hade bara vart fel fult och konstigt. Så det som är rätt för den ena kan va helt fel för den andra. Man skall ha bilder som passar en och det är inte upp till en fotograf att testa en ide, denne borde va så duktig att han ser vilka bilder som är bra eller ej. Någon här hade en World of Warcraft bild, så jävla patetiskt det skulle vara om det skulle va hon och jag, men å deras vägnar med deras bakgrund, så grymt snygg bild, för det är DEM..


     PS: hon är fin i tiara med :)


    OT: Helt rätt, lungcancer orsakas nästan alltid av rökning men cancer i sig räknas som sjukdom, man kan få den utan att röka även om det är sällsynt. Och den dagen någon som dricker mjölk varje dag plötsligt blir alkoholist så kommer jag hålla med varje gång att de är en sjukdom. Men än så länge har jag inte hört talas om en alkoholist som blivit sjuk utan att dricka en jävla massa sprit under väldigt lång tid helt på egen hand. Men jag överbevisas gärna och ändrar min inställning.


    Live free, ride free
Svar på tråden Aldrig på mitt bröllop.