• Äldre 6 Sep 18:41
    21290 visningar
    84 svar
    84
    21290

    Åldersskillnad?

    Hej allihopa! 

    Jag tycker att det skulle vara himla intressant att veta hur stor åldersskillnad det är mellan er och era kärlekar! Är ni mycket äldre/yngre eller är ni lika gamla? Det finns säkert sådana här trådar sedan innan men jag kunde inte hitta någon..

    Mellan mig och min blivande är det 12.5 år, han är 35 och jag är snart 23. :) 

    Startar tråden för att jag är genuint intresserad, så hit me!

  • Svar på tråden Åldersskillnad?
  • Äldre 16 Sep 11:32
    #51

    Det är 13 år mellan mig och "gubben" jag är 27 och han blir 40 på bröllopsdagen.

    Åldersskillnaden tänkte vi på i början av förhållandet men det har försvunnit eftersom. Funkar förhållandet så är det inga problem om man bara har ett öppet sinne och är på lika nivå. :)

  • Äldre 16 Sep 13:05
    #52

    Vi är båda två 25 år och det skiljer exakt 8 DAGAR mellan fästmannen och mig. När han fyller år brukar jag använda dessa 8 dagar till att reta honom (väldigt kärleksfullt såklart) och fråga om det inte är dags att inskaffa rullator haha Flört Ser fram emot det år då vi fyller 50, då jäklar blir det hejdundrandes gemensam fest!

  • Äldre 16 Sep 14:10
    #53

    Det skiljer två år mellan oss.

    Jag blev 27år i år och han blir snart 29år. Jag var 24år när vi gifte oss och han skulle då fylla 26år någon månad efter.

  • Äldre 16 Sep 15:22
    #54

    Lite drygt tre månader mellan oss så ingen som reagerat på åldersskillnad. Däremot så har vi varit tillsammans sen vi var 18 och det kan väl folk höja en aning på ögonbrynen för (vi är 33 nu)

  • Anonym
    Äldre 16 Sep 16:55
    #55
    Mamman i Gerdsmygen skrev 2014-09-16 15:22:35 följande:

    Lite drygt tre månader mellan oss så ingen som reagerat på åldersskillnad. Däremot så har vi varit tillsammans sen vi var 18 och det kan väl folk höja en aning på ögonbrynen för (vi är 33 nu)


    det har jag också märkt, att folk höjer ögonbrynen när man berättar att man varit ihop med karln sin länge, och sen en ung ålder (i mitt fall 14, och nu är jag 23) dom liksom "ja det är ovanligt att hålla ihop så länge när man var så ung till att börja med". förstår dem dock.. 
  • Anonym
    Äldre 16 Sep 17:14
    #56
    Mamman i Gerdsmygen skrev 2014-09-16 15:22:35 följande:

    Lite drygt tre månader mellan oss så ingen som reagerat på åldersskillnad. Däremot så har vi varit tillsammans sen vi var 18 och det kan väl folk höja en aning på ögonbrynen för (vi är 33 nu)


    Anonym skrev 2014-09-16 16:55:13 följande:
    det har jag också märkt, att folk höjer ögonbrynen när man berättar att man varit ihop med karln sin länge, och sen en ung ålder (i mitt fall 14, och nu är jag 23) dom liksom "ja det är ovanligt att hålla ihop så länge när man var så ung till att börja med". förstår dem dock.. 
    Vi blev ett par när jag var 18år och han skulle fylla 20år, snart 9år sedan. Vi flyttade ihop och jag blev gravid ca 6 månader efter vi träffades. Vi fick höra väldigt mycket då att vi var så unga när vi träffades och med ett barn med i bilden dessutom, ja, så skulle det aldrig funka. Vi kände ju inte varandra osv osv. Nu är vi ju dock fortfarande tillsammans, har varit gifta i 3år och har ännu ett barn tillsammans. Det har funkat bra hittills alltså, trots att det gick snabbt i början och vi var rätt unga :P

    Jag kan alltså till viss del känna igen mig i det där ni pratar om, att folk kan höja lite på ögonbrynet över att man varit ett par sedan tonåren (trots att vi ännu är unga). 

    Men folk har alltid så mkt åsikter ;) 

  • Äldre 16 Sep 17:25
    #57
    Anonym skrev 2014-09-16 17:14:47 följande:
    Anonym skrev 2014-09-16 16:55:13 följande:
    det har jag också märkt, att folk höjer ögonbrynen när man berättar att man varit ihop med karln sin länge, och sen en ung ålder (i mitt fall 14, och nu är jag 23) dom liksom "ja det är ovanligt att hålla ihop så länge när man var så ung till att börja med". förstår dem dock.. 
    Vi blev ett par när jag var 18år och han skulle fylla 20år, snart 9år sedan. Vi flyttade ihop och jag blev gravid ca 6 månader efter vi träffades. Vi fick höra väldigt mycket då att vi var så unga när vi träffades och med ett barn med i bilden dessutom, ja, så skulle det aldrig funka. Vi kände ju inte varandra osv osv. Nu är vi ju dock fortfarande tillsammans, har varit gifta i 3år och har ännu ett barn tillsammans. Det har funkat bra hittills alltså, trots att det gick snabbt i början och vi var rätt unga :P

    Jag kan alltså till viss del känna igen mig i det där ni pratar om, att folk kan höja lite på ögonbrynet över att man varit ett par sedan tonåren (trots att vi ännu är unga). 

    Men folk har alltid så mkt åsikter ;) 

    mitt förra svar blev anonymt.. vet inte om jag är så fond of den nya funktionen.. i alla fall..
    dom har ju mktåsikter ja..... jag minns speciellt en gång på ett hantverkscafé, när ja berätta lite om vem min karl var, och så kom ämnet hur-länge-har-ni-varit-ihop upp, ja jag sa det (då var det väl typ 7,5år) och hon bara.. men oj! men du ser ju inte så gammal ut? nä (jag var ju 22 då) reaktionen? "oh herregud du har förstört ditt liv!".. 

    ... va?  det är väl min ensak att avgöra? och det tycker jag inte! 
    lite fräckt faktiskt av den tanten.. 
  • Äldre 16 Sep 20:12
    #58
    daniiel skrev 2014-09-16 14:10:56 följande:

    Det skiljer två år mellan oss.

    Jag blev 27år i år och han blir snart 29år. Jag var 24år när vi gifte oss och han skulle då fylla 26år någon månad efter.


    Haha, jag fyller 27 om 2 veckor och sambon fyller 29 i januari, så är ju samma ålder som ni. Dock gifter vi oss först i maj
    Anonym skrev 2014-09-16 17:14:47 följande:
    Anonym skrev 2014-09-16 16:55:13 följande:
    det har jag också märkt, att folk höjer ögonbrynen när man berättar att man varit ihop med karln sin länge, och sen en ung ålder (i mitt fall 14, och nu är jag 23) dom liksom "ja det är ovanligt att hålla ihop så länge när man var så ung till att börja med". förstår dem dock.. 
    Vi blev ett par när jag var 18år och han skulle fylla 20år, snart 9år sedan. Vi flyttade ihop och jag blev gravid ca 6 månader efter vi träffades. Vi fick höra väldigt mycket då att vi var så unga när vi träffades och med ett barn med i bilden dessutom, ja, så skulle det aldrig funka. Vi kände ju inte varandra osv osv. Nu är vi ju dock fortfarande tillsammans, har varit gifta i 3år och har ännu ett barn tillsammans. Det har funkat bra hittills alltså, trots att det gick snabbt i början och vi var rätt unga :P

    Jag kan alltså till viss del känna igen mig i det där ni pratar om, att folk kan höja lite på ögonbrynet över att man varit ett par sedan tonåren (trots att vi ännu är unga). 

    Men folk har alltid så mkt åsikter ;) 

    Haha, vi blev ett par när jag var 18 och han 20, och nu när vi gifter oss kommer vi ha varit ett par i 9 år. Dock har vi inga barn än, och bröllopet är först i Maj.

    Kul att man kan "känna igen sig" lite i andras historier.
  • Äldre 16 Sep 20:32
    #59
    Anonym (Eja) skrev 2014-09-06 20:21:37 följande:

    jag ska gifta mig med en som är 24 år äldre än mig.

    jag är 36 och han 60


    wow, ett sånt par känner jag också.  Jag älskar gränslös kärlek  
  • Äldre 17 Sep 10:38
    #60

    Mellan mig och sambon skiljer det 3,5 år för att vara exakt. Vi har nu varit ihop i 10 år. Träffades när jag precis fyllt 18 år. Han är 32 och jag blir 29 i november. Han är min första och enda pojkvän Glad. Vi har hus ihop sedan 5 år tillbaka och två barn ihop.

Svar på tråden Åldersskillnad?