• Äldre 25 Aug 12:54
    5304 visningar
    24 svar
    24
    5304

    orkar inte vänta

    jag har planerat mer eller mindre sen 2011.. och vi gifter oss om lite drygt ett år. känner också att jag inte orkar vänta. jag vill bara "få det överstökat" så att säga. dock har jag ju en hel del kvar att göra så jag får väl trösta mig med att jag inte är göralös (jag skriver "jag" hela tiden för att min karl gör då absolut ingenting :P)

  • Äldre 26 Aug 09:33
    #8
    Anonym (Deppig) skrev 2014-08-25 22:47:56 följande:

    Jag försöker verkligen att njuta. Jag älskar att planera. Jag vill alltid ha något inbokat som man kan vänta och längta till. Men den här väntan är galen! 2011 är länge! Då måste du också hunnit ändra och fixa och byta 1000 gånger. Jag känner mig nöjd med planeringen nu. Min älskling är med en del och planerar eller jag planerar och han godkänner eller vägrar haha. Men han tycker jag är galen med mitt planerande för han tycker att det är en eeeevighet kvar.


    jo tack.. det har gått från ett vinterbröllop, till ett vårbröllop, till ett höstbröllop med hösttema, till det vi har nu - höstbröllop med skogstema :P 
    håller på att vara rätt så less.. och stressad, men inte pga tidsbrist, utan pga min oengagerade karl. det enda jag får ur han oftast är "ja bry me int"
  • Äldre 26 Aug 11:17
    #11
    Anonym (Soffan) skrev 2014-08-26 11:13:04 följande:
    Oj, det låter inte speciellt kul att behöva göra allting själv. Kan du inte ta upp det med honom? Hela grejen är ju att få planera tillsammans! Det är ju också romantiskt! Om han inte bryr sig, vill han verkligen gifta sig? Du kanske skulle vänta ut honom?
    tja ja vet int.. ja ha tagit upp det flera gånger.. och han säger att för honom spelar det ingen roll om han gifter sig eller inte.. men han beter sig som att han INTE vill det.. och det har jag sagt.. men inget spelar någon roll för han. bara att han får vara med mig.. 

    men ja jag känner mig lite ensam i planerandet.. känns inte jättekul... och ärligt talat.. jag har väl ändå väntat tillräckligt? vi har varit ihop i snart 9 år. förlovad i snart 5.. :P
  • Äldre 26 Aug 15:14
    #13
    Nightrod skrev 2014-08-26 13:01:52 följande:
    Tråkigt.
    vi har galet skoj ihop när vi planerar och fnular.
    Just nu drar ju jag i det mest i och med att jag jobbar så att jag kan fixa och leta emellanåt under arbetstid.Vi kan ändå inte göra jättemycket i dagsläget i och med att vi inte har det material vi behöver för att göra det vi vill, men det är ett år kvar så vi gör lite pö om pö och båda tycker det är fantastiskt kul att planera.
    Igår klipte vi inbjudningskort ihop, han inte träna men mystid är viktigt
    sådär vill ju jag också ha det! att man sitter tillsammans och pysslar och letar inspiration.. men det enda min karl gör är att sucka och önska att det var över igår.. :/ nog för att han NÅGON gång har suttit med, men inte är det med glädje.. han tycker det är bra jag har en tärna så då kan jag planera med henne istället.. men det ä ju int hon ja ska gift me lave! jisses...
  • Äldre 26 Aug 15:21
    #14
    Anonym (AL83) skrev 2014-08-26 10:34:33 följande:
    Hmm, säkert att han VILL gifta sig då? :/
    som sagt - han säger att det inte spelar någon roll. och jag har ju liksom "ja men då kan du ju lika gärna gifta dig då?" - eller inte kontra han med :P hans argument håller inte.. 

    ibland har jag god lust att bara kasta förlovningsringen på han och liksom "ids du int gifta dig med mig, så behöv vi int va förlovad heller!" 

    fast det funkar väl inte då det var jag som fråga om det också först. >.<..

    men han är väl bara av den åsikten att han lika gärna kan gå till rådhuset i morgonrock liksom..  och så att det är "brudens dag". ja jag vet inte. jag älskar honom innerligt, men ibland driver han mig till vansinne. haha!
  • Äldre 26 Aug 15:28
    #16
    Anonym (Deppig) skrev 2014-08-26 15:22:45 följande:

    Vi pratar också om det. Han mer och mer och kommer även med egna förslag. Men som sagt han tycker det är evigheter kvar. Han va med att provsmaka tårtor, bukett konsultation, kolla kyrka, lokal och gick på andakt för att få träffa prästen hehe. Vi har vart och handlat och bestämt pyssel ihop och han har sagt att vi ska ha pysselstund ihop, fast jag har tjuvstartat liite...

    Filibustern när det börjar närma sig kanske det blir mer verkligt för honom också och vill vara med att planera . Hoppas det för det är mysigt att få göra det ihop


    ja jag hoppas vid gud att det är så. han har då i alla fall fått uppdraget att boka kyrka och lokal. så han har då uppgifter. och så min brudbukett ska han boka och så (och som han faktiskt verkar se fram emot att fixa :))
  • Äldre 26 Aug 15:51
    #18
    Nightrod skrev 2014-08-26 15:34:50 följande:

    Tyvärr måste jag säga att du får helt enkelt ta det, att han är ointresserad. För att vi är alla olika, och som du säger för honom räcker det kanske att gå i  morgonrock till rådhuset. Men det innebär ju inte att han inte tycker om dig mindre för det. Många ser giftermål som något helt onödigt för man älskar ju varandra och lever ihop ändå, det förändras inte pga. att man kallar sig gifta och har en ring på fingret. Han vill ju ändå gifta sig i och med att ni skall göra det,  men han intresserar sig inte för plocket fnulet och fixet. Skulle min tjej va sportintresserad så lovar jag att hon hade fått dela det nöjet med någon annan än mig. Och även om hennes lag var i final och hon grät av glädje så hade jag bara ryckt på axlarna. Kanske dålig jämförelse men.. tror nog du förstår vad jag menar.


    Men jag förstår det känns tråkigt också för du verkar va en pyssloman. :)


    jo det förstår jag, och jag tvivlar ju inte på att han tycker om mig^^ men som du säger, han gillar inte pysslet i sig.. ^^
  • Äldre 26 Aug 20:01
    #23

    jo men nog blir det ett bröllop.. han skulle ha sagt ifrån ordentligt annars. 

Svar på tråden orkar inte vänta