• Äldre 21 Aug 14:53
    4146 visningar
    5 svar
    5
    4146

    Beslutsångest......

    När vi började planera för vårt bröllop började vi med att printa ut en klassisk checklista och en budgetlista från nätet. Sedan började vi bocka av budgetlistan. För mig var vissa saker viktiga och för honom var andra saker viktiga. Det gäller att man ser till vad båda vill. 


    Jag ville ha häst och vagn min sambo ville åka en lite häftigare bil. Vi har nu bokat båda delarna. 


     


    På det viset fick vi fram vad vi båda ansåg var viktigt och vad som var mindre viktigt. Vi fick ett hum om vart vi skulle lägga vår budget och med det se när och om det var genomförbart.


    När vi satt med detta så kom ett tema smygandes även om vi inte pratade om vad vi skulle ha för tema så formades det lite utav sig själv. Och utifrån det valde vi hur och var vi ville ha vigseln och festen. Vad som passade temat helt enkelt. 


    Mitt tips är alltså att ni sätter er ner. Kikar på listor som finns på nätet eller i bröllopstidningar och börja forma därifrån. Då tror jag att bitarna kommer falla på plats ganska fort :)

Svar på tråden Beslutsångest......