• Äldre 19 Aug 11:27
    4798 visningar
    2 svar
    2
    4798

    Körtelfeber, varit sjuk i 8 veckor! :O

    Hallåhallå. Alla som haft körtelfeber eller vet något om det hör hit!
    Hur länge ska man behöva gå med skiten :( Vet att det är individuellt, vissa går 2 veckor, vissa 2 månader. Men fortfarande.
    Jag har varit hemma och vilat i 6 veckor. Började få symptom ca 2 veckor innan men trodde det bara var någon jobbig bakterie som vägrade slå ut så jag levde på som vanligt fast lite tröttare och svettigare.
    Gick till akuten för trodde jag kunde fått borrelia då jag fått en fästing på foten några veckor tidigare. Hade ont i armar, lite prickar i halsen, svettas lätt, orkeslöshet, matt.
    De tog blodprov och såg att jag hade lite vita blodkroppar. Tror inte de tog ett specifikt körtelfeber prov men det antog utifrån det de såg att de var körtelfeber.
    Jag har ingen feber men jag är kockhet på kroppen :O hur kommer det sig, huvudet känns okej men magen och låren är suuper varma. 
    Värk i vänster höft och höger knä som strålar ut i benen, det känns hela tiden som att något trycker på inifrån och lite ilande smärta. 
    Ont i halsen varje dag men inte mycket, halsen är bara lite röd.
    Inget går liksom upp eller ner, blir varken bättre lr sämre. 
    Allt bara står still dag in dag ut.
    Köpt vitamin tabletter å lite sådant, alvedon hjälper lite mot benvärken.
    Men hur länge ska man ha det såhär? Jag har ett jobb liksom, varit sjukskriven nu i 6 veckor, gått till en läkare 1 gång i veckan och fått intyg. Har inget fast jobb, är bara anställd vikariat. 
    Är så pinsamt att ringa varje vecka och ba nej tyvärr är inte bättre. 
    Och nervös för läkaren också, känns som alla tror att jag ljuger.
    Jag har liksom ingen feber så inget som syns utåt så, förutom blodprover då antar jag. 
    Mitt hjärta slår fort och hårt hela tiden, det är väldigt ansträngt.
    Värsta är ljumskarna och höfterna. Stöd någon? Kommer det bli bättre snart ;( 

Svar på tråden Körtelfeber, varit sjuk i 8 veckor! :O