• Äldre 16 Jul 23:47
    5026 visningar
    11 svar
    11
    5026

    Hjälp med underkläder

    Jag köpte en bh-klänning kan man väl kalla det.


    Inga skenor (dom böjer sig bara ändå och kan orsaka sår. Har fått stora blödande sår efter bara 1 timme med en "midjeformare" från Lindex eller KappAhl)


    Underklänningen är tight och knäpps med hyskor och hakar hela vägen upp i ryggen och så är det en ordentlig BH högst upp.


    Till det hade jag ett par tunna cykelbyx/tights. Bara för att mina lår skaver mot varandra annars. Dom var dock fina med en bred spetskant nederst :) 

  • Äldre 17 Jul 00:34
    #3

    Låter som att dina "hålla in magen-trosor" var ett nummer för små Anniina Flört
    De flesta gör nämligen misstaget att köpa den storlek dom vill vara eller en storlek mindre än dom har (för att dom tror inte att dom får effekt om dom köper i sin storlek.

    Jag har ett par "hålla in magen-trosor" som går ända upp till BH-kanten och är helt underbara.
    Dom ger stöd till min rygg också eftersom dom är så höga och gör att jag rätar på mig automatiskt, och det är också skönt Glad
    Jag har dom gärna till vardags faktiskt, dom är superbekväma :) 

  • Äldre 17 Jul 11:07
    #5

    Om du vill "släta ut" lite av volangerna så kan jag verkligen rekommendera en sån klänning som jag köpte.
    Du kommer inte att gå ner flera storlekar och se ut som en supermodell ;) (eller tja supermodell är man ju ändå på bröllopsdagen men du förstår nog vad jag menar ;) ) men eftersom man slätar ut lite av volangerna så känner man sig smalare. Man sträcker på ryggen eftersom man får lite mjukt stöd, vilket också hjälper till att dra in magen och påverkar profilen. Och man slipper dom där vecken som bildas i övergången mellan BH och trosa som kan kännas otrevliga, oavsett hur stora volanger man har... Eller hur smal man är...


    Nu är det 3 år sen och det var enda exemplaret i butiken. Så jag har inte koll på märke eller så dock.


    Fördelen med underklänning VS höga trosor + bustier eller liknande är att det är lättare att gå på toa ;) 
    Underklänningen vek jag ju liksom bara upp över höften och så kunde jag sätta mig normalt. Behövde inte ända upp till BH-kanten och pilla :) 

  • Äldre 17 Jul 20:08
    #8

    Härligt :)


    Spanx:en är toppen :) 


    Har ett par som jag ibland har till vardags, dock föredrar jag mina benlösa från Zizzi. Men just att ha ben på dom är ju en stor fördel :) 

  • Äldre 18 Jul 12:22
    #10

    Haha... nej inte är dom vackra Tungan ute 


    Men dom hjälper dig att bli vackrare Flört
    Bara vetskapen om att man är lite mindre "knölig" gör ju en hel del för självförtroendet också Solig

Svar på tråden Hjälp med underkläder