• AkJ
    Äldre 23 Jun 17:05
    5603 visningar
    18 svar
    18
    5603

    Vigsel (?) Fest, vad gör ni däremellan?

    Vi har bara 330 meter (ja, jag har provgått!) mellan vigsellokal och festplats, så trots att det är 1 november kommer våra gäster att få gå. Det är en fin promenadväg längs med vattnet i centrala Stockholm, och vi har förvaranat alla gäster samt kommer göra det igen. Vi har avsatt 45 minuter mellan tiden då vigseln med efterföljande "ris- och kramstund" är över och fördrinken på festplatsen, och den tiden räknar vi går åt till promenad, garderob, toapaus, rökning osv. Lekar och spex är strängt förbjudna på vårt bröllop. :)


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • AkJ
    Äldre 23 Jun 20:40
    #15
    iso skrev 2014-06-23 20:11:19 följande:

    Eller så kan man göra nåt helt annat :)

    vi har ett kvällsbröllop med annorlunda upplägg. det börjar med mingel, sen blir det middag (förrätt och huvudrätt), sen blir det vigsel (borglig), champagneskål och tårta. därefter blir det fest!

    jag förstår att vårt sätt inte passar alla, men samtidigt så är det bra att komma ihåg att bara fantasin sätter gränser. man måste inte ha vigsel, mellanakt, middag och fest. man gör precis som man vill. 


    Kul med ett lite annorlunda upplägg! Vi kör ganska traditionellt, men med en liten twist. :) Vi börjar med drink (i vigsellokalen) och mingel, sen vigsel, drink, middag och fest. 
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
Svar på tråden Vigsel (?) Fest, vad gör ni däremellan?