• AkJ
    Äldre 16 Jun 22:12
    11065 visningar
    19 svar
    19
    11065

    Skippa brudbukett?

    Jag funderar på att skippa brudbukett. Varför har man dem liksom, utom av tradition? Jag tycker mest att det känns märkligt, och jobbigt, att bära på blommor. Tror ni jag skulle ångra mig om jag skippar brudbukett?


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Svar på tråden Skippa brudbukett?
  • AkJ
    Äldre 17 Jun 14:34
    #4

    Jag tänker att jag mest kommer hålla i min man/sambo. :) Vi går längs gången tillsammans, hand i hand så då är min ena hand i alla fall upptagen. Och väl där framme (vi gifter oss borgerligt men i en lång ceremoni) så får jag väl tänka på hur jag har händerna. Är van vid att stå på scen (för att föreläsa) och drillad i hur jag ska ha händerna vid sådana situationer.


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • AkJ
    Äldre 17 Jun 22:14
    #12
    iso skrev 2014-06-17 21:47:02 följande:
    jag har nån tanke just nu om att vi kanske håller varandra i händerna under vigseln, särskilt eftersom vi har så kort vigsel (inga tillägg eller så). är man som du dessutom van att "hantera sina händer" så är det nog inga problem för dig. Det gäller att se bekväm ut själv bara, då tänker ingen på hur du gör. *fake it until you make it* är mitt ständiga ledord, även denna gång :)
    Fake it til you make it är världens bästa ledord. :)
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • AkJ
    Äldre 17 Jun 22:15
    #13
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-06-17 18:28:58 följande:

    jag gjorde min egen brudbukett , den kostade mig ca 300 kr.  Beställde 60 rosor hos en florist och fick betala inköpspriset.  
    Dekoration i form av pärlband och sånt hade jag själv. 

    man behöver inte betala hutlösa priser,  jag vet också flera som väljer att ha några enkla blommor med lång stjälk vilandes i armvecket. Tex stora liljor.  Det kostar inte heller mycket.  Typ 65-70 kr för tre stora långa rosor med ett stort sidenband bundet kring stjälkarna.   

    Brudbuketten i sig ska ju vara en form av smycke.  Det är ju bruden som smyckas helt enkelt. 

    Alla gör dock som dom vill, jag vet några som skippat bukett för att tänka på allergiker bland sina gäster.  Jag vet några som haft några enkla trädgårdsrosor, en tjej hade gjort en bukett av syrener.  En hade en enkel stor solros i handen.  

    Också vet jag att det är populärt att göra broschbuketter, dom går ju att förvara i evighet, en del beställer brudbuketter i tyg. 

    Andra brudar väljer att ha andra saker än blommor i handen, har sett några med ett fint paraply , en vacker liten clutch/handväska (tänk nobelfesten så förstår ni) , en del har handskar på händerna och låter det vara blickfånget, en del har radband eller frälsarkrans i handen osv osv...

    så nej man måste inte ha en dyr bukett men man kanske å andra sidan inte heller behöver stå helt utan ... det finns ju lite alternativ..  


    Haha! Jag tänkte faktiskt ha en clutch istället, men tänkte att jag skriver inget om det här för ni kommer tro att jag är galen. :)
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • AkJ
    Äldre 17 Jun 23:34
    #16

    Jag har redan köpt en. :) Alla som är nära mig vet att jag är en handväskperson, och bland alla väskor är Furla min grej mest av allt. (Det vet till och med killarna på jobbet). Så när jag hittade den här i Helsingfors slog jag till. (Inte världens bästa bild men:)


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • AkJ
    Äldre 18 Jun 15:14
    #18
    iso skrev 2014-06-18 07:27:29 följande:

    Åh vilken snygg! den passar ju jättebra. Furla har väldigt snygga väskor. Däremot tycker jag det är svårt att hitta en snygg bröllopsaktig clutch, den du visade bild på nu är helt klart en av de bättre jag sett! jakten fortsätter helt enkelt :)

    när gifter du dig AkJ?


    :) Den 1 nobember blir det bröllop här. (På vår tioårsdag). 
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • AkJ
    Äldre 3 Dec 09:31
    #19

    Tänkte avrapportera hur det blev. :) Jag kände mig väldigt bekväm med min väska, dels för att det var bra att kunna förvara grejer i den, men också för att den var så jag. Vi förnyade våra löften i Las Vegas under bröllopsresan och där hade jag bukett (det ingick) och det kändes väldigt märkligt. 


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
Svar på tråden Skippa brudbukett?