• Äldre 23 Jul 20:56
    3187 visningar
    5 svar
    5
    3187

    Konflikter

    Jag håller med FredrikaP: vägra lägga dig i deras konflikt!

    Jag förstår att du VILL att alla ska komma överens och att du vill ställa allt till rätta, men är det ditt ansvar? Det är ju inte du som dragit igång det hela med möhippan - du ska gifta dig och har ansvar för gästlista, mat och sånt.

    Jag skulle nog skriva ett mail till berörda parter där jag förklarar hur besviken och ledsen jag är över att mina nära och kära råkat i luven på varandra, men att jag inte har någon lösning på lager. Helt enkelt be dem försöka lösa sin konflikt utan min inblandning. Om de inte kan nå samförstånd skulle jag be dem knipa igen och bete sig som folk på min bröllopsdag.

    Oavsett vad man känner för någon annan gäst så har man en plikt att bete sig civiliserat på fester och andra tillställningar. Man behöver inte älska alla som deltar, men man ska som vuxen kunna bete sig artigt och vänligt mot ALLA på ett bröllop.

    Det känns ju lite som att det gått prestige i möhippan, att det är nåt slags "jag känner henne bättre än du"- grej eftersom de dessutom försöker tvinga dig att välja sida.

    Nej, ställ dig utanför den här konflikten och försök att tänka på att detta inte är ditt fel.

Svar på tråden Konflikter