• Äldre 30 May 20:22
    19536 visningar
    5 svar
    5
    19536

    Dagens tips! Gör din egen brudbukett

    jag gjorde min själv och jag blev supernöjd.

    Trots att jag gjorde en lite udda variant. Jag gjorde en såkallad "brudboll". 

    dvs jag använde mig av en klotrund oasisboll som jag lade i blöt 4 timmar före jag gjorde buketten. Sen stack jag in rosor i den runtom och täckte med bladen jag tagit bort. En tråd med pärlor hängde ner . Bar den sen i handflatan. 

    jag blev jättenöjd och fick många komplimanger för den.  Jag har estetiskt sinne och tycker blommor är kul men det var allra första gången jag gjorde något seriöst. 

  • Äldre 30 May 21:43
    #4
    filibustern skrev 2014-05-30 20:54:21 följande:
    typ en sån här? 

    skulle älska att ha en sån, men dels så råde många mig från att göra det då blommorna bl.a lossnar (de som är under) och så är det dyrt. men även dels för att min karl är den som ska fixa min bukett, och en sån lär det ju aldrig bli :P 
    just precis en sån modell ja.

    Det var anledningen till att jag valde rosor, dom är mer hållbara och trots att en bukett blir hårt åtgången under ett bröllop så var det inga blommor eller blad som lossnade ur bollen under dagen. Dom blev inte ens skrynkliga.

    eftersom jag gjorde min själv kostade den inte mer än 300 kr inklusive oasis . Pärlorrna hade jag redan sedan tidigare hemma. (ett gammalt pärlhalsband jag skrotade och använde mig av) 
Svar på tråden Dagens tips! Gör din egen brudbukett