• Sniff
    Äldre 15 May 16:49
    9494 visningar
    26 svar
    26
    9494

    Föräldrabidrag

    Att förvänta sig är kanske fel, men det är ju väldigt fint att kunna hjälpa sina barn att få en fantasiskt bröllopsdag! :) Jag har läst någonstans att brudparen nuförtiden förväntas betala själva men att det är vanligt att bruden och brudgummens föräldrar  bidrar med en tredjedel var och brudparet med en tredjedel. Även om man har en bra inkomst, så är man ju ofta ganska ung när man gifter sig och har kanske inte hunnit samla ihop så stort sparkapital. Mina föräldrar kommer att bidra med ca 100.000 kr till bröllopet medans min fästmans föräldrar inte erbjudit sig att bidra alls. Man få ju respektera att inte alla har råd och möjlighet att hjälpa till och absolut inga hard feelings mot mina svärföräldrar. Men jag hoppas att jag i framtiden kommer kunna hjälpa mina eventuella barn ekonomiskt när de gifter sig! :)

  • Sniff
    Äldre 15 May 21:38
    #22
    MiaMaria skrev 2014-05-15 18:17:07 följande:

    Titta nu kommer de fram att några förväntar sig att föräldrar bidrar med 100.000:- d v s en tredjedel av bröllopet.


    Är det mig du syftar på??? I så fall har du ju grovt missuppfattat mitt inlägg. Jag skriver ju att jag inte tycker att man ska förvänta sig något! Men jag tycker heller inte att det är fel att ta emot pengar när föräldrarna vill hjälpa till. Det verkar vara många som menar att det skulle vara "fult" att ta emot pengar och att det inte blir lika mycket ens egen bröllopsdag då och det håller jag inte med om. Jag tycker att det är fint att hjälpas åt inom familjen när man har möjlighet och lust :) 
Svar på tråden Föräldrabidrag