• Äldre 12 May 15:16
    30007 visningar
    34 svar
    34
    30007

    Fula kastruller? Tävla om en ny läcker kastrull från Cervera

    När jag klickar på länken i TS så kommer jag till log-in sidan på Outlook...


    Men men...
    Det här är min kastrull.
    Det är en av dom största jag har, den är dock på tok för liten för att funka till mer än 2 personer så varje gång vi ska ha främmande så får vi tänka till lite när det gäller middagen och tillaga så mycket vi kan i ugn eller stekpanna.


    Just denna kastrull har jag krånglat mycket med.
    Handtaget ska ha samma färg som knoppen (vilken också håller på att flagna nu).
    Det står att den tål diskmaskin, men försäljningsstället påstår att jag måste ha diskat fel (?) eller haft den på för varm platta...


    Inget är fastbränt i den och den bör väl tåla att man typ kokar saker? 

    Jag har en kastrull som är större. Men den har blivit vind och passar inte så bra på en induktionshäll alltså.

    Att få vinna en kastrull (gärna modell lite större) hade varit helt underbart, för då kanske jag kunde övertyga min käre make att det är bättre med hemlagad middag på kvällen istället för te och smörgås. Eftersom vi med en större kastrull också får mat över till matlåda dagen efter :) 


  • Äldre 15 May 13:39
    #16
    Aniara4 skrev 2014-05-15 10:34:35 följande:

    Jag var på väg att tala om varför jag behöver en kastrull, men jag tror faktiskt Chicita behöver den bättre!


    Och i går gick ugnen sönder... >_<


    Så nu är det lite halvkris här hemma... laga mat till 2 pers på spisen med 1 stekpanna, 1 såskastrull och "denna där"... Tur att vi har micro så att jag kan laga vissa delar i omgångar :P

    Men ja, jag håller med Forumvärd. Tycker att du också ska berätta varför du behöver en kastrull :) 

  • Äldre 15 May 14:54
    #18
    Aniara4 skrev 2014-05-15 13:46:45 följande:
    Ok, jag behöver en kastrull så att jag kan skicka den till Chicita. ;)
    haha... Det var nog den bästa motiveringen jag hört hittills ;) 
  • Äldre 20 May 09:46
    #25

    Håller tummar och tår :) 

  • Äldre 21 May 09:30
    #28

    Grattis till er :) 

  • Äldre 22 May 13:43
    #31
    Plättis skrev 2014-05-22 09:57:40 följande:

    Jag vill donera mitt förstapris till Chicita. Men bara om hon lovar att inte bränna sig lika illa som jag gjorde ;)


    Oj :O


    Men gud vad snällt av dig. Vad glad jag blir :D
    Kan man skicka en kram på posten? 

    Jag lovar dyrt och hederligt att alltid använda grytvantar när jag hanterar grytan :D ;) 

    Du är helt underbar.
    Massa bra karma till dig :) 

  • Äldre 22 May 15:25
    #33
    Aniara4 skrev 2014-05-22 14:21:06 följande:
    Miss Congeniality! :)

    Bränn dig inte nu Chicita!
    Nejdå, jag ska försöka låta bli :D
Svar på tråden Fula kastruller? Tävla om en ny läcker kastrull från Cervera