• Äldre 28 Jul 10:11
    3988 visningar
    3 svar
    3
    3988

    stressad pojkvän orkar inte förhållande

    Saga14 skrev 2014-05-12 08:47:50 följande:

    Åh vad trött jag blir på pers som ska hålla på sådär..

    Tråkigt att han är sjuk , och han kan behöva tid själv för att tänka & fundera hur han vill leva sitt liv men tycker inte att du ska behöva stanna upp ditt bara för att han inte vet hur han vill ha det. Jag hade hämtat mina prylar om jag var du, dels för att markera att man inte vill gå och vänta. Älskar man en pers villkorlslöst så finns det inga tvivel, möjligtvis kan ha en rädsla om du verkligen orkar leva med honom. Han kan ju stöta bort dig av den anledningen för och bespara dig det. Men du känner ju honom bäst så det vet ju bara du. Oav så hade ja hämtat mina saker & inte kontaktat honom alls, det är han som får höra av sig och oav tiden så får man väl ta ett beslut då om han fortf är intressant.


    Jag utgår från att du aldrig har lidit av depression eller psykisk sjukdom? Det är fullt möjligt att älska någon men inte orka för sjukdomar kan verkligen röra till det i hjärnan. Visserligen har jag varit förskonad från allvarligare fysiska sjukdomar, men om man måste äta starka mediciner kan vad som helst hände med både kropp och psyke.

    TS, jag förstår om det är svårt, särskilt eftersom ni har varit tillsammans så kort tid. Min direkta reaktion är att han antagligen borde vara sjukskriven ett tag för jag tror att det kommer löna sig i längden. Att få sjukdomsbesked och bli av med jobbet är i sig två faktorer som orsakar mycket stress. Det är visserligen sant att han måste ta tag i sin sjukdom själv, men det kan också innebära att han måste sjukskriva sig och be om hjälp.

    Mitt råd till dig är nog att fokusera på vad du vill och kanske satsa på andra delar i ditt liv just nu, karriär, vänner eller hobby? Tid är olika för olika personer, men jag hade väntat med att leta efter ett nytt förhållande för han kanske mår bättre om bara en månad? Om han vill tycker jag att ni kan försöka hålla kontakten så att du kan vara ett stöd, men kom ihåg att han måste lösa sina problem själv.
Svar på tråden stressad pojkvän orkar inte förhållande