• Äldre 9 May 12:30
    6131 visningar
    14 svar
    14
    6131

    tankar om bedragning

    Vi har bröllop bokat den 5 juli, klänningen på väg, barnens kläder klara, tärnornas klara, mannens klara, allt klart. så kom bakslaget igår att han gått bakom ryggen i fleera månader med en grej som han vet sårar mig (nej inte otrogen). Han har gjort det förut och då sa jag att jag skulle lämna honom om det hände igen, att han fått sin sista chans. Nu står jag här och han ber om en chans till (han har fått 4 redan) men vet inte vad jag ska ta mig till. Det enda som kan överväga att stanna är barnen, jag får träffa dem varje dag om jag stannar. Lämnar jag kommer vi dela på vårdnaden och jag kommer bo med en karl jag inte kan lita på då han om och om igen sårar mig på det för mig värsta sättet..
    Känns som han sparkar på mig när jag redan ligger, och nöjer sig inte där utan spottar på mig därefter. FAN!


    Vet inte vart jag vill komma, vill helst slippa det här beslutet men det måste tas och jag önskar nån annan kunde bestämma åt mig. Ni får gärna dela med er om ni vart i liknande sits, hur har ni gjort? kämpat och börjat om igen, lämnat och gått vidare? ångrat er? <3


     

  • Svar på tråden tankar om bedragning
  • Äldre 9 May 19:53
    #2

    Det jobbigaste är att jag egentligen vill gifta mig, jag har ju fram till igår vart inställd på det. Men jag kan ju inte lova honom att jag tänker stanna föralltid när jag inte ens kan lita på honom. Vad han gjort är en sorts missbruk, inget olagligt. Och ja han kan säkert klara sig ur det men jag har ändock inget förtroende för honom längre :(

  • Äldre 10 May 14:46
    #5

    Saken är den att jag ställt ultimatum, det var ett krav för att vi skulle bli tillsammans och jag hjälpte honom ur det. På vägen började han prata om barn men jag ville se att han klarade av det och sa ett år måste han vart fri för att vi ska tala i familjebanor. Så kom smällen dagen då första dottern var beräknad hittade jag konkreta bevis. Höll på lämna där o då men han fick en ny chans. Sen gick det ett par månader så fick jag samma känsla igen, kom på honom, en ny chans fick han och ett par månader senare, på själva julafton så gjorde han öppet framför mig, men sa då att han fått sin sista chans. Det var 1,5 år sen och nu vet jag via vittne att han åtminstone hållit på i 8 månader :( förtjänar man en chans till när man inte tar tillvara på de man får?

    Är det så stor skillnad beroende vad det är han gör?

    Jag tycker att själva grejen är att han dels gör det när han vet hur det sårar mig, han gör det bakom min rygg och när jag konfronterar så har han en gång ljugit (då var jag ju inte säker, bara hade känslan) men nu försökte han komma undan. Jag känner ju när nåt är galet och han döljer nåt, har börjat kolla hans telefon alltså ta ut listor från Telia och kolla nummer, i mobilen han han ju ha raderat. Men inget där, men jag vill så gärna veta när och om han gör nåt och i mina ögon är själva grejen att gå bakom ryggen helt fel i ett förhållande. Blir mer o mer säker på att han fått sin sista chans redan-tills jag ser honom och inser att jag ju älskar honom och är kär, men är jag inte värd bättre? :/

Svar på tråden tankar om bedragning