• Äldre 8 May 13:44
    4221 visningar
    13 svar
    13
    4221

    Har vi problem?

    Jag måste hålla med oavstående om att ni verkar ha problem - ja. Om ni kan lösa dom problemen och gå vidare är upp till er.

    Jag måste vara helt ärlig och säga att jag förstår verkligen inte hur man kan planera bröllop med någon som emellanåt säger att han inte älskar dig, att han ska lämna dig osv. 

    Som du skriver, det kan bero på många saker, han beteende alltså, omognad, oavana av att vara i ett seriöst förhållande osv. Det gör dock inte att det är okej för honom att hålla på som han gör. Men, du måste också sätta ner foten och visa honom att det inte är okej. För det är ett betydligt större problem än att han ändrar åsikt kring bröllopet hela tiden, men å andra sidan, det går kanske hand i hand med det andra han säger ibland.

    Kan ni prata med varandra helt öppet och ärligt? Nej, det verkar inte så, för isåfall skulle han tex tala om när han är arg eller sur och varför, så ni kan reda ut det och gå vidare. Att du ska behöva gissa är inte okej. Att han går och surar över något som du inte vet vad det är, det är inte okej. Hur ska ni kunna lösa något om ni inte kommunicerar?

    Känner du att det här är ett förhållande som är värt att satsa på. Som kan bli bättre. Ja, då skulle jag faktiskt föreslå att ni går och pratar med någon, tex familjerådgivning. Där kan ni få hjälp med att reda ut varför han säger som han gör, varför ni inte kan enas om hur ni ska ha bröllopet osv, samt hur ni kan gå vidare.


Svar på tråden Har vi problem?