• Anonym (Ånger­full)
    Äldre 3 May 08:56
    12239 visningar
    28 svar
    28
    12239

    Ångrar vårt bröllop

    Hej,
    Väljer att vara anonym för att inte såra någon.

    Jag ångrar vårt bröllop: Jag önskar att vi gjort det annorlunda! Jag önskar att jag gått efter min vision och dröm om mitt utseende istället för att "snåla". Jag önskar att vi hållit fast och inte bjudit vissa som ändå blev bjudna, och vissa som helt sonika bjöd in sig själva!

    Men den största ångerbiten är just mitt val av styling för dagen! Och även valet att inte anlita vår drömfotograf.

    Varför blev det nu så? Jo, ekonomin-vad annars?! Jag kan inte påverka det, det är så simpelt att ekonomin och mina normer satt stopp för drömmen!
    Jag personligen tycker inte EN dag är värd hur mycket pengar som helst (vi hade inget budgetbröllop utan hamnade i runda slängar på 130 000:- utan resa)

    Har ingen tanke med vart jag vill komma med denna tråd men vill nog mest skriva av mig och hinta till er blivande att ta ett steg tillbaka i planeringen och andas och samla visionen och känn efter. Det är den dagen ni kommer att minnas!
    Framförallt, se till att unna er att se ut precis som ni vill, med dem medel ni har!
    Jag kände mig fin på min dag men låååångt ifrån outstanding som jag velat, och det är urtrist i dagsläget att sitta och vilja ha dagen ogjord för att få göra om den igen. Tokigt, men så tänker jag :)

    Det bästa av allt, för mig, är att vi kommer göra om det om några år, men jag önskar att vi lyckats på första gången, men livet blir inte alltid som man tänkt sig ;)

    Lycka Till alla blivande <3
    Tappa inte bort er själva under planeringens gång!

  • Svar på tråden Ångrar vårt bröllop
  • Anonym (Ånger­full) Trådstartaren
    Äldre 3 May 12:33
    #8

    Kul att läsa allas synpunkter, råd, nervositet och tankar!

    För det första: det kanske inte framgick men självklart är ju kärleken viktigare än att jag fick mina drömmars bröllopsdag! Som jag skrev så tycker inte jag att en enda dag är värd så mycket pengar, jag älskar mitt liv och min man lika mycket ändå.

    Det jag nog ville få fram är att för mig var inte bröllopsdagen värd en enorm summa pengar, jag tyckte att allt för själva dagen inte behövde kosta så mycket-vi ville lägga pengar på ringarna, det är dem vi har kvar och använder varje dag!

    Nu i efter hand, det var då ångesten kom: jag var inte sann mot mig själv! Jag klädde ner mig och anlitade inte hantverkare som jag ville för jag ansåg inte att det va värt pengarna.

    Med andra ord: Jag nervärderade vår bröllopsdag, då jag mest tänkte på kärleken! Jag tappade bort visionen i tron på att det inte betydde så mycket för mig,,då! Nu betyder den dagen mer än jag trodde den skulle, och det är nu jag känner mig lite ångerfull.

    Alla våra gäster tycker att vår dag var underbar och så lyckad, med härligt upplägg och att vi såg underbart stiliga ut! Och hi är också väldigt nöjda med dagen! Det är jag som önskar att jag sett ut som jag egentligen velat, eller iaf en bit på väg. Jag ansåg det inte som viktigt då men nu en stund efter bröllopet och man sett alla fotografier ett antal gånger så ångrar jag mig!

    Det är nog det jag försöker förmedla, att ta ett steg från planeringen och känn efter! Det man tror är viktigt kanske inte är viktigt och vice versa. Sen är det alltid lätt att vara efterklok ;)

  • Anonym (Ånger­full) Trådstartaren
    Äldre 3 May 12:41
    #9
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-03 11:02:52 följande:

    Kontentan är -  DU BLIR ALDRIG NÖJD. 

    Och jag tror att många också lägger fokuset på fel saker.  Gifter du dig med rätt man och av rätt orsaker så kommer även en enkel sommarklänning kännas som värsta prinsessklänningen. Kärleken som sådant ska räcka för att få den perfekta dagen då du gifte dig med din älskade. 

    Tyvärr tänker ju inte många så, inte jag heller. Men det tåls att ha med i planeringen och tanken.  Det är inte för klänningens skull jag gifter mig, det är inte diamantringen jag gifter mig med utan för kärlekens skull.


    Håller med båda Ja och Nej! Visst vi gifte oss för kärlekens skull (annars skulle vi avstått) men nog vill iaf jag se outstanding ut inför min blivande! (Och en enkel sommarklänning har han sett mig i förr-med sett rackar jag inte ner på dem som väljer detta utan pratar utifrån eget tycke i mig) Man vill väl bjuda lite extra på sig, i sin stil den enda dagen?? Jag ville iaf det, vara extra vacker och sexig för min make!
  • Anonym (Ånger­full) Trådstartaren
    Äldre 3 May 12:42
    #10
    Anonym (Majken) skrev 2014-05-03 11:56:56 följande:

    Jag förstår dig och känner likadant över vårt bröllop, tyvärr. Men, varför ska ni göra om det om ett par år?


    Det hade vi tänkt göra iaf :)

    Som en tradition att fira vår dag vid fler tillfällen!
  • Anonym (Ånger­full) Trådstartaren
    Äldre 3 May 13:08
    #13

    Förtydligar mig: Jag ångrar inte min bröllopsdag! Jag önskar att jag vetat i förväg att jag skulle känna att den betydde mer än jag trodde. Att min styling skulle gnaga så mycket i efterhand.

    Nej, det är inget jag kan göra något åt, men jag ångrar inte att jag gifte mig. Ångrar heller inte att dagen var perfekt-den var super bra, och perfektion var vi aldrig ute efter, spontanitet är vårt mellannamn,,,MEN.....

    Jag påstår inte att ett påkostat bröllop hade gjort mig mindre ångerfull-det jag ångrar är att jag inte kände mig som mig i min styling. Det här var snarare en ego-boost tråd, och ett rådande om att vara sann mot sig själv och inte sväva iväg på en väg du kanske inte tänkt vandra.

    Vi hade mer än gärna bara varit vi på vår dag i rådhuset, var ett av våra olika val om hur vi ville ha vår dag när vi började planera 1 1/2år i förväg. Vårt prio var att bli gifta och ha grymma ringar-punkt!! Och jag älskar vår grundtanke, den känns och är fortf vårt starkaste kort!

  • Anonym (Ånger­full) Trådstartaren
    Äldre 3 May 13:13
    #15
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-03 12:59:11 följande:

    men se det så här att du valde som du valde utifrån det du tyckte där och då. Där och då tyckte du verkligen att det var rätt prioritering. Jag tror inte att du gick emot någora principer utan du bara valde att lägga fokuset på er kärlek och det är inget fel. 

    Du tyckte nog att du var vacker och fin där och det var ju så du ville se ut. 

    Hade du verkligen velat se annorlunda ut hade du ju gjort något åt det redan innan bröllopet men du valde att prioritera som du gjorde och du var förmodligen nöjd på det sättet. 

    jag valde att se ut som jag gjorde på båda mina bröllop och ser jag i efterhand på bröllopskorten från båda bröllopen så finns det en hel rad med saker jag kanske hade gjort annorlunda. Men fortfarande - DÄR och DÅ valde jag att se ut så. Det var min önskan DÅ. 


    Det är ju det som är grejen: Jag var inte nöjd eller glad på min bröllopsdag!! Inte dagarna innan, veckorna innan. Men det jag ville ha gick inte att få och jag nöjde mig i tanken med att jag inte tyckte det var så viktigt,,,men jag inser ju nu att jag tycker det!

    Jag sprang till brudbutiker tre veckor innan för att se om jag kunde finna nå...jag beställde hem klänningar i en förbannelse från olika webbutiker, utan att hitta det jag sökte. En variant på det jag sökte kom till Sverige tre veckor EFTER vår bröllopsdag och kostade dubbelt så mycket mot vad jag hade budgeterat av vad jag tyckte en klänning var värd.

    Så tyvärr jag kan inte förlita mig på mitt val för dagen :))
  • Anonym (Ånger­full) Trådstartaren
    Äldre 3 May 13:15
    #16
    iso skrev 2014-05-03 13:08:58 följande:

    Fast jag uppfattar TS:s tråd som att man ska fundera över sina prioriteringar   utifrån de möjligheter man har. Nu är jag ganska ny på BT men uppfattar det som att många här ser ner på att man lägger pengar på sin bröllop vilket känns lite tråkigt om man nu ha möjlighet att göra det man vill. Det här är en av de dagarna i mitt liv som får kosta pengar, det är ju min prioritering och handlar inte om att jag inte skulle uppskatta dagen eller min blivande man om det var på något annat sätt.  


    Tack! Är lite det jag menar + att inte tappa bort sig själv eller fastna i bröllopsvågen om dittan och dattan.

    Nu hände just det inte mig, utan jag önskar att jag prioriterat mig själv framför alla andra-detta var ju min familjs dag!!
  • Anonym (Ånger­full) Trådstartaren
    Äldre 9 May 20:47
    #18
    Chicita skrev 2014-05-03 13:56:01 följande:

    Precis... Att vara sann mot sig själv är väldigt viktigt :) 

    Hoppas att du kan plocka ut guldklimparna från dagen och magasinera undan allt annat :) 


    Tack! Ja, livet blir ju inte alltid som man tänkt sig så varför skulle ett bröllop bli?! ;) så synd bara att jag inte visste innan hur mycket jag verkligen skulle bry mig!! Haha
Svar på tråden Ångrar vårt bröllop