• Äldre 2 May 10:26
    1902 visningar
    4 svar
    4
    1902

    Bergling vigsel men när vet man?

    Hej, har ringt o hört med hon som e ansvarig för inbokningar om ett datum som vi skulle vilja gifta oss på, då sa hon bara att lokalen dem har e ledig under det datumet iaf o att det inte skulle vara så svårt o få en vigselförrättare o att dem skulle kontakta mig, väntat en vecka nu o ffde inte fått en bekräftelse om att det går bra då, nu till min fråga för er som gift er lr planerat o gifta er borgerligt, hur lång tid tog det för er innan en vigselförrättare hört av sig till er??

  • Svar på tråden Bergling vigsel men när vet man?
  • Äldre 2 May 11:59
    #2
    Alyllyra skrev 2014-05-02 11:37:19 följande:

    Vi pratade med hon på kommunen som gav oss ett namn på en vigselförrättare som bodde i närheten av vår vigselplats och sen kontaktade vi honom själva.

    Ring igen och fråga en gång till. Är det långt till ni gifter er så kanske ni inte har prio ett just nu - bröllopssäsongen är ju igång - men det skadar ju inte att dubbelkolla att de verkligen tänker höra av sig.


    Vi hade tänkt o gifta oss till augusti så det e väldigt brått nu faktiskt... Prövade o ringa kvinnan på kontoret men hon e tydligen ledig idag... (antagligen för att det varit valborg)
    Ska absolut ringa igen redan på Måndag så det händer saker.. Inbjudningarna ska ju iväg o lokalen till festen måste ju oxå bokas in! *hjälp*
  • Äldre 2 May 16:41
    #4
    Alyllyra skrev 2014-05-02 12:40:40 följande:
    Ja, ring på måndag igen. Det är ju klämdag idag så många är lediga. Det kan ju också vara för att det har varit Valborg som ert svar dröjer, många är lediga både onsdag, torsdag och fredag.

    Det kommer gå bra, oftast är det inga problem. Gör klart inbjudningarna så länge så att det bara är att skriva ut/trycka dem så fort ni får klartecken. Och om det inte innebär en jättedeposition (som ni inte kan få tillbaka om ni avbokar festlokalen) så hade jag bokat den nu också.
    Ja precis, e i full gång med o fixa allt nu så hoppas jag på goda nyheter redan fram på Måndag :)
Svar på tråden Bergling vigsel men när vet man?