• Anonym (Tuttl­isa)
    Äldre 17 Apr 11:46
    6918 visningar
    19 svar
    19
    6918

    Till er med Pip implantat

    Vill bara informera alla er som går eller gått omkring med bröstimplantat från PIP att Proforma clinic är på gång med en rättslig process mot tillverkarna där de kräver skadestånd till alla drabbade patienter i Sverige. Det innebär att de står för rättsliga kostnader och om de vinner får du skadestånd. Gå in på deras hemsida för mer info.
    Upprättelse till oss lurade tuttlisor!

    Undanber spydiga kommentarer om att man inte ska operera sig. Mind your own business!

  • Svar på tråden Till er med Pip implantat
  • Anonym (Tuttl­isa) Trådstartaren
    Äldre 17 Apr 13:26
    #2

    Det vet jag inte men det är nog många fler än dem som vidtar rättsliga processer mot pip. Oavsett så är det vintigt att få upprättelse även om pngar inte gör bot för år av nojja och eventuella följdsjukdomar så är det bättre än ingenting.

  • Anonym (Tuttl­isa) Trådstartaren
    Äldre 17 Apr 15:10
    #4
    Anonym (örebro) skrev 2014-04-17 14:39:14 följande:

    Gäller det bara patienter som opererat sig på proforma?jag har opererat mig i örebro


    Gäller alla vad jag förstått. Kolla hemsidan
  • Anonym (Tuttl­isa) Trådstartaren
    Äldre 17 Apr 19:06
    #11

    Vad menar du? Nej man ska väl inte betala någon någonting!


    Azra M skrev 2014-04-17 17:09:02 följande:

    Gäller väl alla? Jag opererades på Art clinic. Så man ska betala han fransmannen som pratar i TV4 klippet så kan man få skadestånd ? Bästa är nog om man ringer sin klinik å frågar hur man ska gå till vägan el??


  • Anonym (Tuttl­isa) Trådstartaren
    Äldre 17 Apr 19:10
    #12

    Då är det antagligen kapsel, det brukar kosta mindre att byta ut sina implantat när man korrigerar för något annat.

    Jag fick betala 10000 för att byta ut mina mot mentor implantat istället men då hade jag anatomiska somsnurrade hela tiden. Annars hade det kostat som en ny opålitliga typ. Men IOM att jag hade pip ville jag inte vara dumsnål o behålla dem. Kolla om du kan få reducerat pris att byta dem mot annat märke när du korrigerar kapsel.


    Anonym (örebro) skrev 2014-04-17 18:13:43 följande:

    Ja då ringde de ju rätt långt efter.Mina ser också bra ut men det vänstra är mycket hårdare än det högra,det är väl kapselbildning tror jag.

    Har ingen aning om det kommer gå att amma


  • Anonym (Tuttl­isa) Trådstartaren
    Äldre 18 Apr 09:29
    #16

    Nej det är inte farligt. Mest obehagligt.


    Anonym (örebro) skrev 2014-04-18 08:52:51 följande:

    Har tänkt att byta implantaten,men får bli nån gång i höst tidigast.är det farligt att gå med kapselbildning?


  • Anonym (Tuttl­isa) Trådstartaren
    Äldre 18 Apr 09:33
    #17

    Vart hitta du det klippe? Jag har bara fåty sms från mon klinik där de går ut med att de står för kostnaderna för alla som skriver upp sig på deras lista. Du ska inte betala någon fransman något ???? vill du däremot byta implantat lostar det men tar man bara ut dem är det gratis på de flesta kliniker om det var där man satt in dem.


    Azra M skrev 2014-04-17 19:39:10 följande:

    Det verkade så på det han sa :S men ska kolla upp det. Art clinic tar 17 000 för att sätta in nya implantat. www.tv4play.se/program/utvalda-nyhetsklipp


Svar på tråden Till er med Pip implantat