• Himla
    Äldre 14 Apr 08:09
    3335 visningar
    10 svar
    10
    3335

    Vilken ring?

    3an eller 4an skulle passa bäst på min hand men jag tycker du ska bege dig till en riktig juvelerare. För det priset skulle jag satsat på en svensktillverkad lite ovanligare ring. jag har valt roseguld då vitguld behöver omrodineras för att den inte ska bli grå. Kolla in Herr och fru Lohse samt jewellry by Jenny på nätet tex.

  • Himla
    Äldre 15 Apr 08:37
    #10
    Anonym (Rådvill) skrev 2014-04-14 08:47:12 följande:

    Jo, jag vet att man måste rodinera om vitguld, min förlovningsring är ju i vitt guld och jag har fått lämna in den ett par gånger.Roséguld säger du? Ja, det är förstås fint men då måste jag ju byta ut förlovningsringen. Ser kanske lite konstigt ut om ena ringen är i vitt guld och den andra i rosé?

    Jewellry by Jenny har jag faktiskt hört en del dåligt om bland mina bekanta, att hon är långsam, inte gör som man vill uatn  ändrar små detaljer osv. Hon kan tyldligen vara rätt otrevlig också.

    Men jag vet inte, kanske bara är de som är griniga!

    Det är ju så att det är lite brådis som sagt, så jag kan inte vänta alltför länge. Det är väl inget fel på Albrekts guld och Guldfynds kvalitet?

    Har en vän som är värderingsman, han kollade förlovningsringen när vi köpte den på Guldfynd för ganska mycket pengar och hade inget att anmärka på.

    Visst, våra bekanta köper ringar på "finare" ställen och av mindre juvelerare men vi gillar Guldfynd och Albrekts guld.

    Men jag ska gå in till mindre guldsmeder och höra om de kan göra vilken ring jag nu än väljer på ganska kort tid utan att för den skull tumma på kvaliteten. Får väl nämna vår vän värderingsmannen så där i förbifarten.

    Tack för ditt svar!


    Oj jag menade inte alls att det var något fel på de ringar du visade eller Albrektsguld etc. Jag svarade bara utifrån vad jag själv tänkte och tyckte. Lycka till med ditt val , bra att tänka igneom det noga man ska ju vara nöjd med sitt val :)


Svar på tråden Vilken ring?