• Äldre 10 Apr 10:45
    6293 visningar
    11 svar
    11
    6293

    Egen meny för barnen på bröllopsfesten

    Ni som kommer att har 3-5 rätters middag på restaurang hur gör ni med barnen?
    Serverar ni samma mat till dom eller en egen meny?
    Vi kommer att ha ett eget barnbord med 2 vuxna som skall hålla ordning på 6 st barn. Tycker att det är onödigt att barnen skall få samma meny som oss vuxna med tanke på att dom kanske inte ens kommer att äta maten som serveras.
    Men frågan är vad vi skall servera istället och om det är nödvändigt att dom får både
    apretif, förrätt, varmrätt, dessert?? Jag tänkte att barnen kan få varmrätt och dessert räcker detta? Har inga barn själv så har ingen aning:) Och vad serverar man till barn är det fortfarande hamburgare och pizza, korv som gäller;)

    Tacksam för hjälp!!

  • Svar på tråden Egen meny för barnen på bröllopsfesten
  • Äldre 10 Apr 11:19
    #2

    Barnen är mellan 2-11år gamla så ganska spritt i ålder.
    Vi skall ha en 5 rätters meny, hela menyn är inte riktig satt ännu
    då vi skall provsmaka den i maj. Men det blir inte så mycket "vanlig"
    mat, då vi är väldigt mat/vin intresserade så har vi valt en väldigt unik meny/restaurang för vårt bröllop. Något som kankse inte faller alla små barn i smaken. Så därför vet jag inte riktigt hur vi skall göra. Restaurangen har inte i dagsläget någon barnmeny/rätter så frågan är om dom vill servera hamburgare om det är det ungarna vill ha:))) Då det är en michelinrestaurang. Detta får vi nog kolla upp:)

  • Äldre 11 Apr 09:49
    #7

    Tack för alla bra tips:)) Dom vuxna som sitter vid "barnbordet" är där för att ta hand om barnen hela kvällen, för att föräldrarna skall kunna slappna av lite undre kvällen.
    Det är min systers barn/ sambos systers barn vi gifter oss utomlands så alla i familjen är ju på bröllopet så ganska svårt att hitta barnvakt. Annars så är vårt bröllop barnfritt.

    Har tänkt på det där med 11-åringen och hon hade säkert tyckt att det var roligt att sitta vid vuxenbordet istället. Tror nog att jag gör så istället:)

    Så får jag diskutera med restaurangen om de kan sätta ihop någon kul meny till barnen:)

    Trevlig helg!!!

Svar på tråden Egen meny för barnen på bröllopsfesten