• Anonym (bebis­tankar­)
    Äldre 5 Apr 18:37
    5108 visningar
    20 svar
    20
    5108

    Jobbig väntan..

    Jag & m2b gifter oss 29:e juli i år. Vi har gått i bebistankar & diskuterat att börja efter bröllopsresan i september. Men nu tycker vi båda att ddet känns otroligt jobbigt att behöva vänta! Vi båda vill liksom börja nu...

    Samtidigt vill jag vara mitt vackraste på bröllopet & är orolig över att klänningen inte skulle passa om man blir gravid...(det är dock snörning i ryggen)

    Hur skulle ni resonera? Det känns bara som man går & väntar på allt...riktigt trist... :/ 

  • Svar på tråden Jobbig väntan..
  • Anonym (bebis­tankar­) Trådstartaren
    Äldre 5 Apr 19:21
    #2

    Det är ju så himla jobbigt när det blir så att man bara väntar på allt... :( När gifter ni er?

  • Anonym (bebis­tankar­) Trådstartaren
    Äldre 5 Apr 20:41
    #4

    Jo det är ju sant. Jag önskar jag hade en del bröllopsplanering kvar så jag kunde fokusera mer på det. Men allt är klart som för tillfället ska fixas så det känns som en evighet till bröllopet...

  • Anonym (bebis­tankar­) Trådstartaren
    Äldre 6 Apr 15:54
    #10

    Tack snälla allihopa! Vet varken ut eller in- men även om vi vill börja innan bröllopet att försöka så behöver man ju inte börja på en gång heller...får väl se hur det blir helt enkelt...

    Tänkte att ja men om vi väntar med att försöka till strax innan...eller strax efter... men svårt är det när m2b verkar vilja att vi börjar nu på en gång... (vilket jag ju med vill egentligen...)

     

  • Anonym (bebis­tankar­) Trådstartaren
    Äldre 12 May 11:51
    #18

    Hej alla & tack för era svar!
    Förlåt att jag ännu inte svarat, vart frånvarande ett tag.
    Jag & min fästman har bestämt oss att vi kommer påbörja vårat bebisprojekt nu i maj. Vi känner att vi inte vill vänta mer. Bröllopet är ganska litet & kommer inte pågå hela natten. Det kommer endast vara vigsel & fotografering som avslutas med middag på en restaurang & tårta. Ingen alkohol har vart bestämt redan från början. Klänningen går att reglera i ryggen så den blir större. Förhoppningsvis mår jag inte dåligt på min dag. Som tidigast kommer jag vara i vecka 9 om det skulle ta sig på första försöket.

    Det känns som allt kommer gå bra, hela livet börjar falla på plats nu :)

  • Anonym (bebis­tankar­) Trådstartaren
    Äldre 12 May 18:33
    #20
    Tossen skrev 2014-05-12 12:57:40 följande:

    Vi är i samma sits! Vi gifter oss i slutet av augusti och har bestämt oss för att INTE vänta. bbörjar försöka NU ;) visst... man kan må skitdåligt. Illamående, foglossning etc. men man kan också få flunsan tex utan att vara gravid och ändå må dåligt på bröllopet.  

    Vi har även smekmånad bokad i november... blir jag gravid och inte kan åka så får det bli så. Då får vi boka om den till ett senare tillfälle :)


    Åh men vad härligt med någon mer som tänker som vi! Hoppas på det bästa för er! Vår resa är bokad i Augusti- hoppas kunna åka då :) Nu när du säger det är det ju sant att man ändå kan vara sjuk så här kör vi på! :)
Svar på tråden Jobbig väntan..