• Anonym

    utbränd eller bara stress??

    Hej Beccanli!
    Usch vad jobbigt du har det. Mitt råd till dig är att ta tag i det, kontakta husläkare eller psyk.mottagningen. Jag är själv sjukskriven sedan 18 månader tillbaka på grund av utmattningsdepression och dum som jag var tog jag inte tag i det i tid utan kollapsade helt enkelt till slut.
    Jag kände en massiv ångest över att inte räcka till någonstans, varken hemma eller på jobbet och sov max 4 timmar sammanlagt per natt. Till slut fungerade det inte och jag låg inlagd i 8 veckor för att återfå ork och livsvilja. Det gick så långt för mig att jag funderade på att ta mitt liv för att jag inte orkade. Detta är inte så vanligt vid utmattningsdepressioner, men kan förekomma i svårare fall.
    Ta dina symtom på allvar, låt läkarna avgöra om det handlar om stress eller utmattning. De är experterna.
    Sen är det många som ser snett på det här med psykiatrin, att det bara är galningar som är där, men under den perioden jag var inlagd var de flesta i samma situation som jag. Stressen hade tagit överhand och nu klarade man inte av att hantera det.
    Jag hoppas att du får den hjälp du behöver och att du snart kan sova ordentligt. Sömnbesvär brukar vara lättare att åtgärda om de inte pågått så länge. Jag kan idag faktiskt sova 4 timmar sammanhängande en natt, och även om jag vaknar efter det så somnar jag om igen. Så idag sover jag ca 6 timmar per natt och börjar känna att det finns hopp om framtiden igen.
    LYCKA TILL! 

Svar på tråden utbränd eller bara stress??