• Anonym (Leyla­)
    Äldre 25 Mar 22:24
    4523 visningar
    18 svar
    18
    4523

    Ledsen över brist på reaktion

    kanske jag som är trög men jag har verkligen inte förstått vitsen med allt detta jobb för inbjudningskort. Har liksom inte fattat grejen förrän jag själv började planera bröllop. 

     Nu väljer jag enkla inbjudningskort från ett tryckeri som skickas i vanliga kuvert och att det skulle leda till nån form av känslostorm från dom bjudna gästerna har jag liksom svårt att greppa. 
     ja det är fint att bli bjuden på bröllop men jag och många med mig är såna att man tänker "åh bröllop, vad roligt" och smackar upp inbjudan i den redan stora pappershögen på kylskåpet bland alla andra tandläkartider och barnkalasinbjudningar och skolpapper. Sen tänker man inte mer på det förrän man rensar pappershögen o noterar osa-datum. 

    och jag är en sån som har  noll koll.  att pappret inbjudan är skriven på är handfärgat och handpressat, att det är skrivet med särskilt dyr penna med tryckbokstäver efter en mall, ombundet med snöre från Guatemala a 19 kr metern och dekorerat med lackstämplar och guldbestrött och scrapbookat hela kuvertet... allt gjort av bruden själv a 73timmars jobb o bruden känner att hon vill ha ett särskilt tack och grattis för det...  hur 17 ska jag veta det?  

  • Anonym (Leyla­)
    Äldre 26 Mar 13:14
    #14
    Alyllyra skrev 2014-03-26 09:44:39 följande:
    Ja, men poängen här är väl att man inte behöver ta allt för illa upp om de inte gör det. Det behöver inte betyda att de inte är glada för ens skull.
    Anonym (Leyla) skrev 2014-03-25 22:24:07 följande:

    kanske jag som är trög men jag har verkligen inte förstått vitsen med allt detta jobb för inbjudningskort. Har liksom inte fattat grejen förrän jag själv började planera bröllop. 

     Nu väljer jag enkla inbjudningskort från ett tryckeri som skickas i vanliga kuvert och att det skulle leda till nån form av känslostorm från dom bjudna gästerna har jag liksom svårt att greppa. 
     ja det är fint att bli bjuden på bröllop men jag och många med mig är såna att man tänker "åh bröllop, vad roligt" och smackar upp inbjudan i den redan stora pappershögen på kylskåpet bland alla andra tandläkartider och barnkalasinbjudningar och skolpapper. Sen tänker man inte mer på det förrän man rensar pappershögen o noterar osa-datum. 

    och jag är en sån som har  noll koll.  att pappret inbjudan är skriven på är handfärgat och handpressat, att det är skrivet med särskilt dyr penna med tryckbokstäver efter en mall, ombundet med snöre från Guatemala a 19 kr metern och dekorerat med lackstämplar och guldbestrött och scrapbookat hela kuvertet... allt gjort av bruden själv a 73timmars jobb o bruden känner att hon vill ha ett särskilt tack och grattis för det...  hur 17 ska jag veta det?  


    Nu för tiden skickar man inte många brev och inbjudningar. Att man då brer på lite extra när man väl gör det och vill att den ska vara snygg och spegla bröllopet är väl inte så konstigt? För oss var det ju kanske den viktigaste inbjudan vi kommer att skicka någonsin. Så då ville vi ju att den skulle vara snygg

    Sen om den är gjort på speciellt papper eller med superdyra snören, det är inget man behöver ha koll på, men om man får en fin inbjudan kan man ju tacka för den, om inte annat så när man OSAr.
    ja jag tackar alltid för inbjudan i samband med att jag osa:r  , men jag kastar mig inte specifikt på telefon i samma sekund jag sliter upp kuvertet, det är inget jag tänker på.  Utan jag säger ett grattis vad roligt när jag samtidigt svara om jag kommer eller inte.   Vilket jag också inte är särskilt ensam om heller. Dom flesta gör ju så. 

    visst ser jag om inbjudan är särskilt fin eller så men jag kan omöjligt veta om det ligger 70 timmars jobb bakom kortet eller om det är köpt på Gallerix färdigt dekorerat för en tjuga styck. Det är en kort och gott en bröllopsinbjudan. Därmed kan man som brud inte heller anse sig ha rätt att bli förnärmad om ingen kommenterar inbjudan eller det fina kortet.  Ja möjligtvis om jag på förhand visste att kortet var handgjort då har jag tittat extra noga på det.

    och by the way, i dagens läge är det väl få som blir överraskade av en bröllopsinbjudan, dom flesta som blir bjudna är på något sätt ändå medveten om att det blir ett bröllop så att förvänta sig känsloyttringar för något man redan vet om känns ju lite overkill..  
    Mina 90 gäster vet redan att bröllopet ska bli av så jag har svårt att tro att någon skulle höra av sig specifikt och säga grattis när halva släkten är inblandad i bröllopet och andra halvan redan har gratulerat när vi berättade att bröllop skulle bli av.  
    Jag är 40 år och varit sambo i 9 år så ingen är ju direkt överraskad av att vi till sist gifter oss. 
Svar på tråden Ledsen över brist på reaktion