• Anonym (sotis­)
    Äldre 13 Mar 07:10
    2566 visningar
    4 svar
    4
    2566

    Svartsjuka

    Jag ska försöka göra inlägget så kortfattat som det går. Mitt ex som jag var tillsammans med i 5 år ljög och bedrog mig flera gånger. Min nya sambo som jag varit tillsammans med 1½ år är underbar och bra på alla sätt, inte likt mitt ex på något sätt. Men saken är den att jag känner att jag har svårt att lita på nån karl igen efter vad som hänt tidigare, fast jag vet att dom två inte är lika.
    Det är en tjej på sambons jobb som han pratar mycket med, och direkt känner jag dendär svartsjukskänslan dyka upp. Man måste ju få ha vänner, helt klart. Men jag känner att jag är så "på min vakt" för att inte bli "lurad" igen, även om andra delen av huvudet säger att han aldri sku göra något sånt.
    Jag har berättat allt för min sambo, hur jag känner och om mitt ex osv.

    Vill bara bli av med svartsjukan, vill ju inte att gamla förhållandet spökar med det nya om man säger så.

    Sambon har en gång ljugit för mig om en tjej som han pratat med som han också kände via sitt jobb, de chattade på Facebook (hon som började hela tiden) och han ville inte berätta det för att han tyckte inte det var så big deal/betydde inget/ville inte att jag skulle bli arg över en "liten sak".
    Efter den lilla grejen blev jag ännu mera svartsjuk. Jag hatar lögner mer än något annat, man kan ju inte ljuga bara för att slippa lättare undan, även om det inte är såå stor grej. Ljuger man och det kommer fram så verkar det ju som en större grej än vad det kanske var, varför skulle man annars ljugit osv. Hoppas ni förstår hur jag menar. Han lovade att inte göra det igen och tyckte själv att det var klantigt att inte säga det till mig.Jag såg deras konversation för han visade den, hon skrev rätt så flörtigt men inte han. Suck.

    Men ja, hur slippa av med svartsjukedemonerna och bara lita igen?

  • Svar på tråden Svartsjuka
  • Anonym (sotis­) Trådstartaren
    Äldre 13 Mar 08:35
    #2

    Jo han ljög för jag frågade honom om hon hade hört av sig, och han sa Nej, det har hon inte. Då chattade dom som bäst..

Svar på tråden Svartsjuka