Chicita skrev 2014-05-05 14:42:23 följande:
Är det från och med nu?
För i helgen lyckades jag ju ladda upp dubletter, eller rättare sagt, först ville inte bilden laddas upp, jag väntade en stund och provade igen. Och då gick det.
Så la jag in bild nr 2 (en helt ny bild) vilket också visades som uppladdat.
Jag hade alltså en förhandsvisning av ett inlägg med bild 1 + bild 2.
När jag kikade in lite senare i tråden av en annan anledning så såg jag att bild 1 låg 2 ggr men bild 2 inte låg där alls...
Nej funktionen sågs över i början av förra veckan.. men enligt databasen har du bara laddat upp en bild först, och sen nästa bild typ 90 minuter senare i tårttråden, så du kan inte ha sett två olika bilder i förhandsvisningen (den andra bilden hade aldrig tagits emot av vår server så den kan inte ha visat den i förhandsvisningen heller).
Testade även lite själv nu, försöker verkligen att få det att bli fel, men det funkar perfekt varje gång.
Att det är två likadana bilder i första inlägget är ok, funderade på om man skulle göra så det bara går att lägga en bild en gång per post, men det blir nog inte bra.
Menade att man inte kan ladda upp bilden två gånger, så den visas flera gånger i galleriet, nu sparas bara en kopia på servern om det är samma bild.
Lyckas du få fel igen vore det intressant att se, säg till isf.