• Äldre 11 Mar 17:37
    11012 visningar
    14 svar
    14
    11012

    Elegant och enkel brudbukett?

    Jag hade helst av allt velat ha en enkel brudbukett med liljekonvaljer, men har fått veta att det med största sannolikhet inte kommer att vara säsong för dessa under vårt bröllop och att beställa dem odlade från utlandet skulle vara extremt dyrt. 

    Har ni några tips på blommor som ger en liknande känsla som liljekonvaljer? Det jag vill åt är det eleganta, klassiska och enkla. 

     

  • Svar på tråden Elegant och enkel brudbukett?
  • Äldre 11 Mar 19:03
    #2

    Jag älskar vitt och det är en av våra temafärger till bröllopet :)

    Rent spontant fastnade jag för brudslöjan. Jag vet att den har rykte om sig att vara en "utfyllnad" i rosbuketter, men jag tycker att den är otroligt vacker och romantisk i all sin enkelhet.

    Det kanske skulle upplevas som omodernt, men jag skulle kunna tänka mig att ha en bukett med vita rosor och brudslöja, och mina tärnor en bukett med enbart brudslöja. Vad tror ni om det?

     

  • Äldre 11 Mar 19:08
    #3

    Tack för inspirationen förresten :)

  • Äldre 11 Mar 21:03
    #10
    daniiel skrev 2014-03-11 19:54:44 följande:
    Jag tycker det låter jättevackert och inte alls omodernt. Brudslöjan kan dock, som jag förstått det, bli lite kostsamt om man vill ha en stor bukett med enbart det. Toppen då att blanda upp med rosor och tärnornas buketter brukar ju ofta vara lite mindre :)

    Vita rosor och brudslöja, väldigt vackert!


    Så otroligt fin bukett, och vilka vackra rosor. Du råkar inte veta namnet på dem? Glad 
Svar på tråden Elegant och enkel brudbukett?