Inlägg från: TheD |Visa alla inlägg
  • TheD

    Er veckomatsedel?

    Idag blev det grönsaker och potatis ugn, biff a la Lindström till maken och schnitzel med ost och skinka till mig.
    Imorgon blir det stekt kycklingkorv med stekt potatis och sallad.
    Sen vet jag inte. Maken vet inte om han kommer jobba tisdag-onsdag. Om  han börjar tidigt så vill vi ha mat som redan finns i frysen eller annat som går fort att tillaga/värma. 


    Annars blir det mycket thaimat. Vi köpte hem färdiga kryddblandningar när vi var där sist :) Medelhavsrätter är också nått vi gör. Laxsida i ugn, ugnstekt sparris, och potatis är enormt gott. Ja..inte potatisen haha men laxen. Revbensspjäll älskar vi att äta. Då ska man ha lite tid då det är 45 minuter * 2 i ugnen, men såå gott det är. Pulled pork är en annan favorit.

  • TheD

    idag blev det kotlettrad, tror jag, med potatissallad. Inte kletsallad utan kall tärnad potatis, soltorkade tomater, purjolök, rödlök, fetaost och ruccola.

  • TheD

    Igår: Tacos
    Idag: Thaimat. Kyckling, paprika, rödlök och champinjoner i nu vad den heter... Från Thaihyllan i matbutiken iaf. Pluss nudlar. Det sorgliga när man äter Thaimat i Serige är att det dyker inte upp några palmer eller sandstrand ;) Men längtar jag tillbaka till Thailand? Ja!

    Imorgon: Pulled pork...lite osker vad det blir till. Sallad så klart men sen vet jag inte. 

Svar på tråden Er veckomatsedel?