• Plättis

    Herregud överaskningsfrieriet förstört!!

    Anonym skrev 2014-03-04 18:58:12 följande:
    Vissa iPhones förhandsvisar sms även i låst läge eller nått jag är ingen expert har själv ingen iPhone. Men på något jävla vänster så var meddelandet där på skärmen alldeles intil mig, när jag såg telefonen lysa till och han precis rest sig ur soffan och gått på toa.

    Ligger sömnlös om nätterna nu haha!
    Eftersom jag sedan i måndags har iPhone i jobbet, och hunnit bli självutnämnd expert på sagda telefon sedan dess Cool, kan jag meddela att det är något man själv ställer in på telefonen om man vill ha eller inte. Även mejl, kalenderpåminnelser etc. kan dyka upp även om skärmen är låst. (Jag var extremt ironisk angående expert-grejen, jag har ingen aning om hur man gör något annat än att ringa och skriva mejl och sms...) 

    Angående den eventuella överraskningsförlovningen: Du kommer bli överraskad oavsett om du vet om det eller inte. Jag och min sambo bestämde tillsammans att vi skulle förlova oss, kom överens om datum och gjorde förberedelserna tillsammans. Men när det var dags för oss att sätta på ringarna var jag så nervös att jag sa till min sambo att lösa det, jag kunde inte ens prata. Det kunde inte han heller, för han bara styrde på ringen på mitt finger eftersom han var så rädd att jag skulle säga nej om han frågade  

    Hur det går den dagen vi gifter oss är det ingen som vet. Förmodligen får vi lära oss teckenspråk eller något. Jag har redan börjat öva  
  • Plättis
    Innuendo skrev 2014-03-05 12:37:37 följande:
    Du är det närmaste en expert vi har, i alla fall! Flört Men det spelar ingen roll, åtmintone jag har bestämt mig för att ge TS "the benefit of a doubt" som man [väl?] säger på engelska (hur lyder det svenska motsvarande uttrycket? svenska? Himmel, det är ju värre när man kan ett uttryck på engelska men inte på sitt eget modersmål! Förvånad).
    Som språkvetare och riktig expert så var jag tvungen att slå upp det för att ens komma på vad det betyder. Ta någon på sitt ord, är väl den närmaste svenska översättningen vad jag kan komma på. 
    Innuendo skrev 2014-03-05 12:37:37 följande:
    Det låter som att det är fara värt att ni inte blir gifta om ni inte lär er teckenspråk...Annars vet jag en gammal, men beprövad metod: Papper och penna! Flört Har funkat i många, många år. Riktigt hur de fungerar kan jag tyvärr inte svara på, men jag vet att många äldre behärskar den här den här tekniken, leta upp en farmor eller något! Materialet kan visst köpas i något som heter "Pappershandel" eller "Bokhandel", vete 17 vad det betyder men det är väl bara att googla!
    Nu ska vi inte kapa TS tråd mer än nödvändigt, men papper och penna lät fruktansvärt tråkigt Tungan ute Jag kan bokstavera "ja" på teckenspråk, så jag ska bara lära min sambo det så kan vi bestämma datum och hela faderullan sen Räcker det inte med att uppdatera relationsstatus på Facebook annars? 
Svar på tråden Herregud överaskningsfrieriet förstört!!