• Äldre 5 Mar 07:07
    7884 visningar
    20 svar
    20
    7884

    spets+halsband=?

    @widuse: Mycket vacker klänning! Glad Visst skulle du kunna skippa halsband helt och hållet och låta spetsen fungera som ett smycke, men vill du ändå ha några tips på halsband som jag tror skulle passa ska du få det!

    1. Försökte hitta bilder men misslyckades (usel på att söka), men ett smalt halsband med "fuskdiamanter" kanske vore något? Och kanske armband och örhängen till?

    2:


    Pärlhalsband i svagt rosa

    Om du gillar vanliga pärlor kunde det kanske vara något? Ganska små i så fall, och ett relativt kort halsband. Du kan även ha matchande armband och örhängen om du gillar det. Pärlorna på bilden är som du ser svagt rosa, tyckte de var fina, men det finns ju alla möjliga färger om man inte föredrar klassiska vita.Och de behöver inte kostaskjortan, det finns ju massor av billiga "fejkpärlor" som duger bra för en dag...Flört Det är ändå dig och din man alla ska se på, de kommer inte granska dina smycken!

    3:



    Halsband med sötvattenpärlor, mycket enkelt att göra självDetta är ett tips, jag tycker dock inte det ska vara så många rader av pärlor. Mycket enkelt att göra själv, men jag tar upp tillräckligt med plats här så är du intresserad av att göra ett eget och behöver "instruktioner" hjälper jag dig gärna via pm!

    Vill du ha något gnistrande och vackert kan du använda Swarovskipärlor, du kan även blanda sötvatten- och Swarovskipärlor.

    Du kanske är rena proffset på att göra egna smycken och då ber jag om ursäkt för att sitter här och leker lärare... Flört4:


    Berlock, helst på tunn silverkedja

    Det här är bara ett exempel, det finns ju hur många olika sorters berlocker som helst i mängder av färger, storlekar och modeller. Jag tycker det är fint med en väldigt tunn kedja i silver (eller vitt guld) och en lite kraftigare berlock. Just denna berlock är med månadsstenen för mars, akvamarin, det finns naturligtvis med alla andra månadsstenar också. Den här är rån chianti.se.

    Det kan ju vara fint med en hjärtformad berlock också, med tanke på vad dagen handlar om! Glad5:


    Vintagestil

    Jag vet inte om du gillar sådana här smycken, jag tycker de är mycket vackra och har flera stycken. Men kanske blir det lite "kaka på kaka" med spetshalsband till spetsklänning. Jag ville bara tipsa i alla fall!


    Just detta halsband är från miniinthebox.com, som har fantastiska priser på inte bara halsband utan även andra smycken. Vill man beställa därifrån och vara säker på att ha sina saker ett visst datum får man vara ute i mycket god tid, frakten tar tyvärr tid.Men det funkar i alla fall, jag har beställt lite saker därifrån och är väldigt nöjd! Det är naturligtvis inga äkta smycken, inte till de priserna... Flört


    Men sådana här halsband finns ju på andra ställen också, ville som ssagt bara visa ett förslag!


    Gillar du andra halsband i vintagestil finns det säkert mängder på nätet, miniinthebox har massor men det är som sagt lång frakt så det kanske är dumt att beställa därifrån. Lite tips och inspiration kan du ju dock alltid få genom att kika där! De har även armband, örhängen och ringar.


     


    Nu har jag kommit med några tips, hoppas något var till hjälp!


     


    Lycka till! {#emotions_dlg.flower}


    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Äldre 5 Mar 07:38
    #11
    Anettem skrev 2014-03-05 07:19:34 följande:
    Jag ska ha spetsklänning och kommer ha ett enkelt litet silverhalsband mer för symbolik än för utsmyckning. Kommer ha ett diadem med pärlor och vill inte se ut som en discokula. .
    Skrattande Förlåt men det "lät" så roligt, vill inte se ut som en discokula... Det kunde ju vara praktiskt annars? Flört Menar du silverkedja, eller...?
    ESW skrev 2014-03-05 07:19:36 följande:
    Jag har också spets och kommer skippa halsband. Istället kör jag på lite längre örhängen.
    Det blir säkert jättefint! Glad*Börjar känna att mina tips kanske är lite för mycket* Skäms
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Äldre 5 Mar 09:17
    #14
    PimPim83 skrev 2014-03-05 07:40:32 följande:

     


    Glömde när jag skrev förut att jag hade ett hårsmycke också. Haha! En "blomma" av tyg med lite spetsinslag. Här är en bild där man ser mina örhängen och hårsmycket tillsammans med uringningen. (Bilden är tagen av Therese Hagstedt)
    Du var jättevacker! Glad
    fruLjunggren skrev 2014-03-05 07:47:21 följande:

    Jag skulle nog välja ett enkelt pärlhalsband, gärna med ett hänge så det passar v-ringningen. :)


    Jag kommer också att ha spets på överdelen, men min går så högt upp så jag vet inte heller hur jag ska göra med smycken.


    Ja, det är säkert fint. Men jag gillar det där "spetshalsbandet" också, även om det, som jag skrev, kan bli för mycket till en spetsklänning.

    Ett enkelt pärlhalsband kan man ju också göra själv om man tycker det är kul att pyssla, jag gjorde ett åt en kompis när hon skulle gifta sig. Tog pärlor från ett billigt halsband i någon bijouteriaffär, sedan satte jag några vita pärlor och så en sten i samma röda färg som hennes rosor i brudbuketten och fortsatte så tills halsbandet var lagom långt. Det blev riktigt snygg om jag får säga det själv!

    Om jag skulle gifta mig nu skulle jag ha ett sådant där "choker", som spetshalsbanden så trevligt kallas ("Men det var väl ett j-a tjat om spetshalsband!" tänker ni väl nu. Förlåt, jag ska sluta. Skäms) för det skulle passa så bra ihop med min klänning. Men då, för åtta år sedan, hade jag inte sett sådana halsband, eller åtminstone inte lagt märke till dem.

    Ibland önskar jag nästan att jag inte var gift ännu, utan att jag fortfarande hade det framför mig! Allt planerande, allt fixande, all förväntan, all spänning och så kulmen när man står där i kyrkan (eller i något stadshus, inget fel med det!) och lovar trohet åt sin man.... Tänk så härligt det var! Men det är härligt att fira bröllopsdagar också, och känna att ens liv tillsammans rullar på. I juli firar jag och Maken 8-årig bröllopsdag! Glad Jag har skrivit detta nästan ordagrant i en annan tråd också, jag börjar inte bli dement även om jag är lastgammal i jämförelse med många av er små töser! Flört Kände bara att det tålde att upprepas!

    Förlåt för OT...
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Äldre 5 Mar 13:58
    #16
    Anettem skrev 2014-03-05 13:20:24 följande:
    Innuendo: Jag förstår vad du menar. det är en silverkedja med ett pyttelitet hänge format som en dalahäst, min blivande har önskat att jag bär det på vår dag för att symbolisera mitt ursprung. Tänker att jag bara bär det, diademet och sedan örhängen.
    Låter väldigt fint! Glad Får man fråga vilket ursprung du har? Jag är en nyfiken människa! Du behöver självklart inte svara om du inte vill (visst är jag storsint och snäll? Flört) men när du skriver så där blir man ju lite nyfiken.   

      När är det dags?
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Äldre 5 Mar 14:06
    #17

    Glömde ju skriva att jag också hade diadem när jag gifte mig, fast med en slöja fäst i det. Jag ville absolut ha elöja, tycker det är så fint. Min svärmor sydde min klänning, i en mycket vacker och enkel modell, och gjorde slöjan av en gammal gardin! Det låter kanske hemskt, men det blev faktiskt fint. Den var i samma nyans som klänningen, så det blev mycket bra. Och det blev billigt också, aldrig fel! Flört

    Hade inte vit klänning, tyckte inte det passade riktigt då jag varit gift en gång tidigare.

    Och nu var jag OT, som vanligt höll jag på att säga (är expert på det). Tråden skulle handla om huruvida widuse ska ha halsband eller inte och inte om vad jag bar på mitt bröllop.. Förlåt mig widuse! Skäms


    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Äldre 6 Mar 22:56
    #20
    Anettem skrev 2014-03-06 09:32:25 följande:
    Jag är född och uppvuxen i Dalarna men bor numera i Stockholm med en sån där riiiiktig urstockholmare. ;) Så det var inte så fantastiskt hemlighetsfullt som det kanske lät. ;)

    Den 5/9 gifter vi oss på min hemort i Dalarna. Var gifte du dig? :)
    När jag läste ditt inlägg första gången missade jag helt att du skrivit om en dalahäst, hade jag sett det hade jag nog kunnat lista ut att du var från Dalarna. Så går det när man läser för snabbt! Flört Men jag läste det igen innan jag såg det här inlägget, och förstod jag. Och kände mig smått korkad över min fråga.

    Det låter jättefint med en liten dalahäst som hängsmycke!

    Det finns ingen speciell symbol som utmärker min hemort (är uppvuxen i Gustavsberg). Det skulle möjligtvis vara en toastol då men det skulle kännas lagom romantiskt att bära på sin bröllopsdag! Glad
    widuse skrev 2014-03-06 22:36:54 följande:
    men gud - fina ni - tack för alla tips! och tack för komplimanger för min klänning. Nu har jag lite att fundera på!
    Det var så lite så! Glad Det är bara roligt att hjälpa en blivande brud i "nöd" när man kan, det är ju bland annat det BT är till för!

    Har du frågor runt det jag skrivit om så hojta bara till! Glad
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
Svar på tråden spets+halsband=?