• Äldre 2 Mar 19:40
    21330 visningar
    34 svar
    34
    21330

    Morgongåva till mannen?

    Någon som har tips på morgongåva till min man?


    Så himla svårt! Han vill inte ha manchettknappar, secretbox vet jag inte heller....klocka har han....


    Vet inte vad jag ska hitta på?


    Får inte heller vara allt för dyrt. Kollat på silverkedja att kunna hänga ringen i när han arbetar men det känns ju inte så himla kul heller....

  • Svar på tråden Morgongåva till mannen?
  • Äldre 2 Mar 20:08
    #2

    Jag har funderat på ett upplevelsepaket men jag vet inte...det får ju vara nära med- i alla fall relativt nära...! Eller tatuering har han ju pratat om men det är så himla svårt!

  • Äldre 3 Mar 10:23
    #5

    Han har inga direkta sådana intressen heller så det är jättesvårt. Dator & sånt är väl det "största" intresset han har men det känns varken kul & skulle jag köpa datagrejor så känns det mest som en "hushållsgrej" & inte hållbart i längden. & så är jag inte så kunnig på sånt så han skulle nog inte bli så nöjd...


    Öl tycker han om & är intresserad av dock inte så pass att han skulle känna att "ölglas" är en rolig present... :/ funderat på ölprovning annars, för två.


    Eller; Segway åkning för två- för han tjatar jämt om hur tufft det skulle vara att åka en..


    En kedja att hänga ringen runt halsen när han jobbar är ett annat förslag jag haft men det känns också tråkigt...!


    Ett annat tips jag har är en morgonrock med namn eller så...


    Eller kanske såna där spel "för två" typ "52 weeks of romance" & något mer...

  • Äldre 5 Mar 10:29
    #8

    Jag frågade hans bestman vad han trodde, & han röstade på ölprovning med :) Jag TROR nog att det blir det. Om det blir det ska man köpa en ölprovning för honom eller en ölprovning för två? Jag själv kommer dock inte följa med, jag tycker inte om öl.


    Anledningen är, att köper jag för två så kommer jag nog endast ha råd med det- dock är det ju roligare & man är säker på att någon utav hans vänner följer med?


    Om jag köper för honom så har jag råd med något litet till det. Dock är ju frågan om hans vän/vänner följer med & betalar själva eller om han får gå själv...?


    Vad skulle ni gjort?

  • Äldre 5 Mar 10:34
    #10
    lk09nni skrev 2014-03-05 10:32:31 följande:
    Sezzie - köp en ölprovning för två så kan han bjuda med sin bestman! Klart roligare och känns nog kul för honom att få "bjuda" sin polare på ölprovningen :)

    Själv tänkte jag försöka ordna med någon överraskning till bröllopsresan. Vi har inte bestämt vart vi ska än men funderar på Korsika - har aldrig varit där och min fästman har ett starkt önskemål om att åka till ett franskspråkigt ställe så han kan öva franskan... 

     


    Tänkte med så- är ju inte så himla kul att gå själv :)


    Hoppas du hittar en bra överraskning :)

  • Äldre 5 Mar 11:24
    #12
    Katarina skrev 2014-03-05 11:19:55 följande:
    Jag tycker det är så svårt med morgongåva till min blivande make!

    Jag vill köpa något som han kommer kunna ha kvar länge. Funderar på manchettknappar - men det har han ju så sällan, funderar på smycken - men han använder inte smycken utöver sin ring och klocka.

    Känns nästan som en omöjlighet att få till det här!

    Det är verkligen så svårt! Min blivande vill absolut inte ha manchettknappar. Jag har frågat om & om igen men han vet inte vad han vill ha. Han får väl behålla smartboxen som minne sedan efter ölprovningen. För mig känns det roligare att ge honom en upplevelse- & detta får då bli med hans bästa vän. Jag tror han kommer uppskatta det :)


    (sedan vet jag inte om ålder spelar in, men kan i alla fall tillägga att han är 22år gammal)

  • Äldre 5 Mar 12:45
    #14

    Jo det är ju sant. Funderade med på något som kan vara kul att behålla....om han ska på ölprovning kanske han skulle kunna få ett ölglas med inristat namn med eller nåt....? Om jag har pengar över till det ;D

  • Äldre 5 Mar 13:26
    #18
    Sandra01 skrev 2014-03-05 13:16:16 följande:

    Måste fråga... NÄR ger man morgongåvan??? Samma dag man ska gifta sig eller morgonen efter????


    Kalaspinglan: har du någon bild på fiske-manchetterna??+ Sååå himla bra idé!!!!!!! Var beställde du dom? Är dom i guld då???? Pris? Tusen frågor :)


    Vissa säger att det är samma morgon som bröllopet har jag märkt, men jag tror jag läste i boken att det ska vara morgonen efter bröllopet- första morgonen som man & hustru? Det har jag alltid trott :)
  • Äldre 5 Mar 13:33
    #20

    Nu har jag i alla fall bestämt mig; min morgongåva blir en ölprovning för två. Till det har jag nu skickat efter ett graverat ölglas med våra namn & bröllopsdatum. Då får han en fysisk gåva med så han sedan kan minnas provningen ;D


    Mycket stolt över mitt val & jag tror han kommer bli både förvånad & glad!

  • Äldre 7 Apr 17:10
    #28
    SandraCerne skrev 2014-04-03 11:50:54 följande:

    Sezzie, har ni gift er redan? Blev han glad i så fall? Funderar på att sno din idé, skulle nog vara uppskattat av maken :D


    Nej, jag gifter mig i juli- men har visat båda hans bästa vänner & de sa att oooh det skulle jag med vilja ha- så jag är garanterat helsäker på att han kommer gilla det. Grabbarna var säkra på att han skulle bli superglad :)
Svar på tråden Morgongåva till mannen?